معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه 22 از احداث بزرگترین دریاچه مصنوعی و تفریحی‌ ایران با وسعت 250 هکتار در غرب تهران‌ خبر داد.

سید محسن اسدی با اعلا‌م این خبر گفت: فعالیت مطالعاتی این طرح حدود یکسال پیش آغاز شد و درحال حاضر مطالعات فاز صفر آن پایان یافته است.

وی به واحد مرکزی خبرگفت: 60 درصد کارهای مطالعاتی فاز اول به اتمام رسیده است که با اتمام مطالعات ژئوفیزیکی و ژئوتکنیکی امیدوار هستیم اجرای این طرح اوایل سال آینده آغاز شود.

اسدی افزود:در ابتدا قرار بود این طرح در مساحت 350 هکتار احداث شود که با توجه به طرح تفصیلی منطقه پیش بینی می شود این دریاچه در وسعت 250 هکتار ساخته شود.

وی درخصوص هزینه اجرای این طرح گفت: باتوجه به اینکه مطالعات بخشهای‌مختلف طرح در دست بررسی و انجام است تاکنون براوردی از میزان هزینه ساخت صورت نگرفته است و این امر منوط به اتمام مطالعات اولیه است.

وی گفت: آب این دریاچه از رودخانه کن تامین و پس از ورود به دریاچه ازسوی دیگر آن خارج می شود.

معاون فنی و عمرانی شهردار منطقه 22 با اشاره به اینکه این دریاچه با کاربری تفریحی گردشگری ساخته خواهد شد گفت: پیش بینی میشود در این دریاچه انواع شناورهای کوچک موتوری , لنج و پارویی مورد استفاده قرار گیرد.

وی عمق این دریاچه را در عمیق ترین بخش آن حدود 10 متر عنوان کرد و افزود: با ایجاد فضای سبز در اطراف دریاچه و رهاسازی ماهی , گردشگران میتوانند ضمن بهره گیری از فضای تفریحی گردشگری , در محوطه دریاچه ماهیگیری کنند.

کد خبر 5742

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز