شرکت سهامی پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره سرنوشت ذرت‌های انبارنشین و توقف کشتی‌های حامل ذرت پشت انبار ذرت‌های آلوده در بندر امام خمینی(ره) شفاف‌سازی کرد.

واردات

به گزارش همشهری آنلاین، در پی انتشار خبر توقف کشتی‌های حامل ذرت پشت انبار ذرت‌های آلوده! در این رسانه، شرکت شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی با ارسال پاسخی در چهار بند نسبت به برخی داده‌های موجود در این خبر واکنش نشان داد. در این جوابیه که به امضای محمدرضا طلایی، عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام رسیده، چنین آمده است:

۱. از کل محموله‌های ذرت وارداتی در بندر امام خمینی(ره)، ویژگی‌های کیفی حدود ۱۴۰ هزار تن ذرت از سوی استاندارد بر اساس معیارهای تعیین‌شده در استاندارد قبلی ذرت تایید نشده و در حال حاضر در بندر امام خمینی(ره) توقیف است. از این ۱۴۰ هزار تن حدود ۳۲۰۰ تن (محموله شرکت آرتاریا) مربوط به این شرکت است که مرجوع شده و مابقی مربوط به این شرکت نیست و از سوی بخش خصوصی وارد کشور شده است.

۲. نهاده‌های دامی وارداتی علاوه بر اینکه در مبدا توسط شرکت‌های بازرس بین‌الملل بررسی، نمونه‌برداری و آزمایش می‌شوند، شرایط، مشخصات و شاخص‌های کیفی اعلام‌شده از سوی سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان ملی استاندارد، سازمان دامپزشکی کل کشور و سازمان حفظ نباتات مبنای خرید در این شرکت است.

۳. ظرفیت انبارهای بندر امام خمینی(ره) برای نگهداری نهاده‌های دامی بیش از سه میلیون تن است که در حال حاضر حدود دو میلیون تن نهاده دامی در بندر امام تخلیه و در انبار موجود است که بخش عمده آن در حال بارگیری و ارسال به مقاصد تعیین‌شده است. با این وجود حدود یک میلیون تن فضای خالی در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد و جای نگرانی نیست.

۴. توقف موردی کشتی‌های حامل ذرت در بندر امام خمینی(ره) مورد اشاره در خبر مذکور، علاوه بر اینکه ناشی از شرایط اقلیمی استان و بارندگی سیل‌آسا در بندر امام خمینی(ره) و ممکن نبودن پهلودهی و تخلیه کشتی‌ها بوده است، طبق اعلام اداره کل بنادر استان به مدیر کل پشتیبانی امور دام استان خوزستان، پهلودهی کشتی‌ها در بندر امام خمینی(ره) بستگی به درفت و ظرفیت کشتی‌ها متناسب با عمق آب در اسکله‌هاست و امکان پهلودهی کشتی‌ها در هر اسکله‌ای نیست. بنابراین نه تنها ظرفیت انباری مورد نیاز برای تخلیه محموله‌ها در بندر امام خمینی(ره) موجود است، بلکه تخلیه محصولات وارداتی طبق برنامه و بدون وقفه در حال انجام است.

کد خبر 574151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha