گروه ورزشی: در فهرست جدید تیم‌ملی هم نامی از برخی ستاره‌های ایرانی شاغل در فوتبال امارات دیده نمی‌شود.

با وجود دعوت از چند بازیکن جدید باز هم برخی ستاره‌های ایرانی لیگ امارات به هر دلیلی نتوانستند نظر دایی را برای حضور در تیم‌ملی جلب کنند.

بهترین بازیکنان لیگ امارات - به تأیید کارشناسان، خبرنگاران و فدراسیون فوتبال این کشور- در لیست جدید تیم‌ملی قرار ندارند.

ایمان مبعلی چندی پیش توسط کارشناسان و خبرنگاران فوتبال امارات به عنوان بهترین بازیکن فوتبال این کشور انتخاب شد.

مدتی بعد اما این افتخار به شکل دیگری تکرار شد و فدراسیون فوتبال امارات، مهرزاد معدنچی را به عنوان بهترین بازیکن خارجی این کشور انتخاب کرد و معدنچی جایزه 500 هزار درهمی را به خود اختصاص داد.

ایمان مبعلی با درخشش در تیم الشباب بدون شک، نقش غیرقابل انکاری در قهرمانی تیمش داشت اما حضور در الوصل نیز نتوانست ذهنیت سرمربی تیم‌ملی را نسبت به ایمان مبعلی تغییر دهد و او را به تیم ملی دعوت کند.

ایمان مبعلی در گفت‌وگو با همشهری در این مورد سخن گفت:

  • در فهرست جدید دایی قرار نداری. چرا؟

نمی‌دانم چه بگویم اما به هرحال اعتراضی هم ندارم.

  • دعوت نشدنت به تیم‌ملی با وجود عملکرد بسیار خوب، عجیب به نظر می‌رسد.

من هیچ‌وقت با جاروجنجال حقم را نمی‌گیرم. بهترین بازی‌ها را در لیگ امارات انجام دادم. مطمئناً به عنوان یک بازیکن نمی‌توانم بیشتر از این کاری انجام دهم. انتخابم به عنوان بهترین بازیکن لیگ امارات هم تأییدی بر حرف‌ها و موفقیتم در لیگ امارات است.

  • دعوت نشدن به تیم‌ملی به لحاظ روحی و فنی بر روی تو تأثیر نمی‌گذارد؟

واقعاً اگر بگویم از دعوت نشدن به تیم‌ملی ناراحت نشدم، دروغ گفته‌ام اما فکر می‌کنم به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای، نباید دعوت نشدنم به تیم‌ملی بر روی عملکردم به لحاظ فنی، تأثیر منفی بگذارد.

  • بعد از پیوستن به الوصل و جدایی از الشباب خیلی خوشحال نبودی.

از دست دادن لیگ قهرمانان آسیا مطمئناً فرصت خوبی را از من می‌گیرد. من یک ماه پیش با الوصل قرارداد بستم اما از انتخاب تیم جدیدم اصلاً پشیمان نیستم.

  • فکر نمی‌کنی باید فوتبال اروپا را انتخاب می‌کردی؟

خودم هم مایل بودم برای ادامه فوتبالم، اروپا را انتخاب کنم اما به هرحال شرایطی پیش آمد که امکان بازی در اروپا برایم فراهم نشد.

  • فکر نمی‌کنی مانند مسعود شجاعی می‌توانستی به اسپانیا بروی؟

مسعود شجاعی بازیکن بسیار خوبی است اما فراموش نکنید که این بازیکن در چند دیدار قبلی تیم‌ملی حضور داشت. حضور او در بازی‌های تیم‌ملی، نقش غیرقابل انکاری در ترانسفرش به فوتبال اروپا داشت.

اگر این شانس در تیم‌ملی به من هم داده می‌شد، به احتمال زیاد این فصل در فوتبال اروپا بازی می‌کردم.به هرحال حضور یک بازیکن در تیم‌ملی می‌تواند سکوی پرتاب محسوب شود.

  • این چندمین بار است که به تیم‌ملی دعوت نشدی. ظاهراً به این موضوع عادت کردی.

مطمئناً هیچ بازیکنی نمی‌تواند با این موضوع کنار بیاید.

  • شایعاتی در مورد بازگشت تو به الشباب شنیده می‌شد. این انتقال امکان‌پذیر است؟

نه، حضورم در الشباب منتفی شد. قصد این کار را داشتم، چون بیشتر به فکر لیگ قهرمانان آسیا بودم اما به دلایلی تصمیم گرفتم که در تیمم بمانم.

معدنچی: فکر نمی‌کردم به تیم‌ملی دعوت نشوم

جایزه 500 هزار درهمی فدراسیون فوتبال امارات هم نتوانسته از ناراحتی دعوت نشدنش به تیم‌ملی بکاهد.

معدنچی در خصوص عدم دعوت‌اش به تیم‌ملی به همشهری می‌گوید: «به هرحال واقعیت‌های فوتبال ما اینگونه است که در ایران ذهنیت خوبی نسبت به فوتبال امارات وجود ندارد. این نکته باعث سخت‌ دعوت شدن فوتبالیست‌های ایرانی حاضر در فوتبال امارات به تیم‌ملی شده است.»

معدنچی ادامه می‌دهد: « پس از فصل موفقی که داشتم فکر نمی‌کردم به تیم‌ملی دعوت نشوم اما حقیقتاً از دعوت نشدن به تیم‌ملی ناراحت نشدم. همیشه یاد گرفته‌ام با تلاش بیشتر حقم را بگیرم. مطمئن باشید دوباره به تیم‌ملی می‌رسم.»

کاظمیان: یک کلمه هم حرف نمی‌زنم

کاظمیان در گفت‌وگو با همشهری در مورد دعوت نشدن به تیم‌ملی واکنش خاصی نشان نمی‌دهد: «آرامش خودم را به هم نمی‌زنم و قصد ندارم با جاروجنجال حق خودم را بگیرم. به همین دلیل فکر می‌کنم سکوت در شرایط فعلی بهترین آرام‌بخش برای من است.»

کاظمیان در مورد دعوت‌شدگان به جناح راست تیم‌ملی و در واقع پست تخصصی‌اش هم اظهارنظر نمی‌کند: «یک کلمه هم حرف نمی‌زنم، به هرحال حتماً سرمربی تیم‌ملی به سلیقه خودش بهترین‌ها را انتخاب کرده است. به نظر دایی احترام می‌گذارم و حرفی برای گفتن ندارم.»

کد خبر 57311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز