سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۲
۰ نفر

ناصر قراگزلو: مسعود شجاعی هافبک سابق الشارجه و بازیکن فعلی تیم‌ملی ایران به اوساسونا پیوست.

اوساسونا در فصل گذشته به سختی در لالیگا باقی ماند اما قصد دارد با ستاره‌های بزرگ تیمش از جمله نکونام و شجاعی به رویاهای بزرگش جامه عمل بپوشاند.

روزنامه لارازون در ستون اخبار خاورمیانه خود، شجاعی را مهره کلیدی در ترکیب تیم سیگاندا در فصل آینده دانست.

روزنامه مارکا نیز در تحلیلی مفصل از انتقال یک ایرانی دیگر به پامپلونا نوشت: «با این انتقال اخبار مربوط به تیم‌ملی اسپانیا و یورو ۲۰۰۸ تاحدودی تحت‌الشعاع قرار گرفت.»

بازیساز سابق تیم‌های سایپا و شارجه اکنون مسئولیت سنگینی برای اثبات خود در ترکیب اوساسونا دارد.

فاضلی مدیربرنامه‌های مسعود شجاعی مطمئناً بهترین شخصی است که می‌تواند در مورد این انتقال خبرهای دقیقی بدهد. او در گفت‌وگو با همشهری در این خصوص گفت: «شجاعی یک فصل را در فوتبال امارات سپری کرد.شرایط سنی و بازی او به‌گونه‌ای بود که بهترین زمان برای جدایی‌اش از امارات فرا‌رسیده بود. به اعتقاد من، حضور در اوساسونا بهترین اتفاق ممکن برای شجاعی بود. اگر او خود را در لیگ اسپانیا نشان دهد مطمئناً تا ۱۰ سال دیگر قادر خواهد بود در سطح اول فوتبال اروپا بازی کند، چون شجاعی ۲۴ سالش است.»

فاضلی می‌افزاید: «به‌دنبال اخذ روادید و مجوز کار شجاعی در اسپانیا هستم، مطمئناً تا دو هفته دیگر این بازیکن در اسپانیا حضور خواهد یافت. پس از این کارهای اقامت او انجام خواهد شد تا شجاعی مشکلی برای حضور پرقدرت در لیگ اسپانیا نداشته باشد.»

وی در مورد لیگ امارات و حضور شجاعی در این لیگ تصریح کرد: «به‌اعتقاد من شرایط و کیفیت فنی لیگ امارات اصلاً‌ خوب نیست و بازیکنانی که قصد دارند از لیگ این کشور به اروپا انتقال یابند باید سختی‌های زیادی متحمل شوند. البته خوشحالم که این اتفاق (ترانسفر به اروپا) در مورد شجاعی زود اتفاق افتاد.»

مدیربرنامه‌های شجاعی به‌تمایل باشگاه اوساسونا به این بازیکن از مدت‌ها قبل اشاره می‌کند و می‌گوید: «یک‌سال پیش مسئولان این باشگاه با من در مورد شجاعی صحبت کرده بودند اما از آنجا که این انتقال قعطی نشد، در همان موقع صحبتی در این خصوص مطرح نکردیم.»

سیگاندا سرمربی اوساسونا در اظهارنظری درخصوص شجاعی می‌گوید: «خوشحالم که پدیده بزرگ آسیا را جذب کردم. مطمئناً شجاعی هم مانند نکونام می‌تواند مسیر موفقیت را در لیگ اسپانیا ادامه دهد. با توانایی فنی که از او دیدم، می‌تواند اهداف من را در زمین پیاده کند.»

بازیکن جدید اوساسونا در مورد حضور در این تیم اسپانیایی می‌گوید: «دوست نداشتم قبل از قطعی شدن قراردادم با اوساسونا در این مورد صحبت کرده و آن را فاش کنم.

البته قبل از اوساسونا، تیم آلمانی وولفسبورگ نیز صحبت‌هایی برای جذب من با مدیر ‌برنامه‌هایم داشت اما ترجیح دادم به این تیم آلمانی نروم، چون همیشه بازی در اسپانیا را دوست داشتم و خوشحالم به یکی از بزرگترین آرزوهای زندگی ورزشی‌ام دست یافته‌ام.»

شجاعی بازی‌های آخرش را به‌عنوان ملاک اصلی انتخاب سرمربی و کادر فنی اوساسونا می‌داند و می‌گوید: «آنها یک فصل بود که بازی‌های من را دنبال می‌کردند اما بازی‌های اخیرم در تیم‌ملی خصوصاً برابر سوریه و امارات واقعاً خیال باشگاه اوساسونا را بابت جذب من آسوده کرد.»

وی می‌افزاید: «در این راه علی دایی هم نقش بسزایی در حضورم در لیگ اسپانیا داشت. اعتماد دایی به من باعث شد تا در بازی‌های اخیر تیم‌ملی با کیفیت و اعتماد‌ به نفس بالایی حضور یابم. سعی  می‌کنم جواب اعتماد دایی و سیگاندا را به‌خوبی بدهم.»

شجاعی برخلاف اخبار اخیر می‌گوید: «دوشنبه گذشته حضورم در اسپانیا قطعی شد و سیگاندا تایید نهایی‌اش را به مسئولان تیم اوساسونا اعلام کرد.»

شجاعی در مورد پستی که سیگاندا برای او در نظر گرفته می‌گوید: «سیگاندا در صحبتی که با نکونام داشته گفته که من توانایی بازی در پست هافبک راست را دارم. پس از تایید ‌نهایی مدیربرنامه‌هایم و جواد نکونام برای بازی در پست هافبک راست، قطعاً‌ سرمربی از من در این پست استفاده خواهد کرد. شخصاً مشکلی برای بازی در پست هافبک راست ندارم، چون در تیم‌ملی و تیم‌های قبلی باشگاهی‌ام در این پست به‌خوبی بازی کرده و رضایت مربیان را هم جلب کرده‌ام.»

شجاعی از همبازیان و رقیب خود در اوساسونا شناختی ندارد: «من چند بازی اوساسونا را بیشتر ندیدم و بیشتر بازی‌هایی که نکونام در آن حضور داشت را مشاهده کردم اما از همبازیان و رقیب احتمالی‌ام در اوساسونا شناخت زیادی ندارم.

مطمئناً برای موفقیت در اوساسونا باوجود تمام دشواری‌هایی که لالیگا دارد تمام تلاشم را انجام خواهم داد. همیشه دوست داشتم در لیگ اسپانیا بازی کنم و مطمئناً حالا که به آرزویم رسیدم، راحت آن را از دست نمی‌دهم.»

وی خاطرنشان کرد: «تصور اینکه قرار است در لالیگا مقابل تیم‌هایی مثل بارسلونا و رئال‌مادرید بازی کنم، برایم حسی رویایی به‌وجود می‌آورد اما با توانایی که در خودم سراغ دارم ثابت خواهم کرد که بازیکنان ایرانی توان بازی مقابل تیم‌های بزرگ دنیا را دارند، هرچند نکونام و بازیکنانی مانند مهدوی‌کیا هم قبلاً این موضوع را اثبات کرده بودند.»

شجاعی انتقال ۹ میلیون یورویی‌اش به اوساسونا را در ازای قرارداد سه‌ساله‌ کاملاً رد می‌کند: «واقعاً از انتشار چنین اخباری در برخی رسانه‌ها تعجب می‌کنم. دقیقاً از مبلغ قراردادم خبر ندارم اما این مبلغ ۹ میلیون یورو نیست. مطمئناً تا زمانی که به اسپانیا نروم و با مدیربرنامه‌هایم صحبت نکنم از مبلغ دقیق قرارداد مطلع نخواهم شد، همانطور که از شماره پیراهنی که سرمربی اوساسونا برایم در نظر گرفته بی‌خبرم.»

کد خبر 56018

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز