ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از یک ماه تاخیر پیروزی جو بایدن را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تبریک گفت.

Putin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  نیویورک تایمز، تاخیر پوتین در تبریک گفتن به بایدن، در حالیکه دونالد ترامپ از پذیرفتن نتیجه انتخاب سرباز زده است، به طور گسترده‌ای به عنوان مقدمه‌ای بر روابطی سرد میان کرملین و کاخ سفید بایدن تفسیر شده است.

کرملین روز سه‌شنبه پس از اینکه کالج الکترال پیروزی بایدن را تایید کرد، انتظارش را پایان داد و اعلام کرد پوتین به معاون رئیس‌جمهور پیشین تلگرام تبریکی به مناسبت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده فرستاده است.

کرملین اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین برای رئیس‌جمهور منتخب آرزوی موفقیت کرد و ابراز اطمینان کرد که روسیه و ایالات متحده که مسئولیت ویژه ایمنی و ثبات جهانی را به عهده دارند، می‌توانند علیرغم تفاوت نظرهایشان، به طور موثری بسیاری از مشکلات را حل کنند و با چالش‌های جهانی که امروز رویاروی ماست، مواجه شوند.»

پوتین یکی از معدود رهبران عمده جهانی است که در نهایت نوعی پیام تبریک را که در دیپلماسی بین‌المللی حتی میان دشمنان معمول است، برای بایدن می‌فرستد. چین در ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) ۱۰ روز پس از روز انتخابات به بایدن تبریک گفته بود.

اما پوتین تنها کسی نبود که برای بایدن پیام تبریک نفرستاده است و برخی از نزدیکترین متحدان ترامپ هنوز رویکرد صبر و انتظار را پیش گرفتند، از جمله دولت دست راستی لهستان به ریاست‌جمهوری آندری دودا که تا این هفته در فرستادن پیام تبریک تاخیر کرد.

کد خبر 573105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha