سخنگوی دولت روسیه گفت: کشورش در تبریک گفتن به نامزد حزب دموکرات آمریکا به‌خاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری عجله‌ای ندارد.

دیمیتری پسکوف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه گفت: مسکو ترجیح می‌دهد رئیس جمهور آمریکا کسی باشد که «دستکم اندکی تلاش» در راستای تثبیت روابط دو کشور انجام دهد.

پسکوف در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» گفت: مسکو حاضر است با هرکس که به عنوان رئیس جمهور آمریکا برگزیده می‌شود همکاری کند. روسیه هیچگاه در امور آمریکا مداخله نکرده و اجازه مداخله در امور داخلی خود را نیز نمی‌دهد.

سخنگوی کرملین افزود: روسیه برخلاف بسیاری دیگر از کشورها عجله‌ای در تبریک گفتن به «جو بایدن» پیروز احتمالی انتخابات آمریکا نداشته و نتیجه نهایی انتخابات هرچه باشد خواهد پذیرفت.

پسکوف در ادامه گفت: «اول، ما به انتخاب مردم  آمریکا، هرچه که باشد، احترام خواهیم گذاشت. دوماً آمادگی داریم با هر رئیس جمهور آینده آمریکا هر کس که باشد همکاری کنیم».

وی افزود: «طبیعتاً [از روی کار آمدن] رئیس‌جمهوری که مشتاق باشد دستکم اندک تلاشی برای به حرکت درآوردن روابطه دوجانبه با ما انجام دهد، بیشتر خوشحال خواهیم شد».

او درباره درباره عدم مداخله این کشور در امور داخلی دیگر کشورها گفت: «این اصل تغییرناپذیر ما است و  [ولادیمیر پوتین] رئیس جمهور مکرراً در مجامع بین‌المللی، گفت‌وگوهای دوجانبه و غیره بر آن تأکید کرده است».

علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری، به دلیل مخالفت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور با پذیرش شکست و تأکید وی به شکایت به مراجع حقوقی به‌خاطر «تقلب گسترده در انتخابات»، اداره خدمات عمومی این کشور هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

با توجه به عدم پذیرش شکست از جانب نامزد جمهوری‌خواهان و در جریان بودن برخی اقدامات حقوقی، بایدن زمانی می‌تواند خود را پیروز قطعی انتخابات بداند که توسط مجمع گزینندگان به عنوان رئیس‌جمهور تعیین شود و یا ترامپ رسما شکست را بپذیرد.

با این حال سران بسیاری از کشورهای جهان تا کنون به بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک گفته و درخصوص همکاری با دولت او اعلام آمادگی کرده‌اند.

کد خبر 564760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha