جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
۰ نفر

همین که به بوستان دانش پا بگذارید گنبد ساده امامزاده سه‌خواهران نگاه شما را به سوی خود می‌کشد.این امامزاده در جنوب بوستان قرار دارد. بقعه سه‌خواهران سادگی آرامش‌بخشی دارد و ضریحی هم بر روی بقعه قرار نگرفته است.

16

همشهری آنلاین _ نصیبه سجادی : در وسط بقعه مزاری بتونی طراحی شده که اطراف آن را با سنگ و نرده‌های فلزی حصار کرده‌اند. گنبد بقعه سه‌خواهران در عهد قاجار ساخته شده و نمای آن را با سیمان پوشیده‌اند. بقعه سه‌خواهران چندان بزرگ نیست و مساحت آن به ۵۰‌مترمربع هم نمی‌رسد. تعدادی از مورخان سه‌خواهران را به حضرت موسی‌بن جعفر(ع) منتسب دانسته‌اند و از امامزاده‌های آرمیده در بقعه به نام‌های «کبری، صغری و خدیجه» یاد کرده‌اند.

در فاصله کمی از بقعه سه‌خواهران بقعه ساده دیگری قرار دارد که نمای ظاهری آن به بقعه سه‌خواهران بی‌شباهت نیست. مورخان اسلامی این مقبره را متعلق به امامزادگان علی و قاسم(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) می‌دانند. در گذشته بوستان دانش به آرامستان سه‌خواهران شهرت داشت، اما سال ۱۳۵۶ به بوستان تبدیل و در دهه‌های مختلف به امکانات متنوعی مانند پیست دوچرخه‌سواری و فضای بازی کودکان مجهز شد.

بوستان دانش و امامزاده سه‌خواهران در امتداد خیابان شهید قمی و در ضلع شرقی حرم سیدالکریم(ع) قرار گرفته است. بسیاری از زائران حضرت عبدالعظیم(ع) به این بقعه سر می‌زنند و در فضای سبز بوستان و آرامش بقعه لحظات آرامش‌بخشی را سپری می‌کنند.

کد خبر 573077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha