چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

مشعل پانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی چهارشنبه 19 مهر وارد دوحه پایتخت قطر می‌شود.

به‌گزارش ایرنا به نقل سایت خبری سازمان تربیت بدنی ، این شهر اولین ایستگاه دو امدادی حمل مشعل به‌شمار می‌رود و مشعل بازی‌ها سفر خود را از دوحه آغاز خواهد کرد.

ایستگاه بعدی حمل مشعل پس از دوحه ، دهلی‌نوست .چرا که این شهر میزبان اولین دوره این بازیها در سال ‪ ۱۹۵۱‬بوده است .

پس از دهلی نو ، سفر مشعل به کشورهای آسیایی شرکت‌کننده در این بازیها ادامه خواهد یافت .

این مشعل طی مراسم باشکوهی در دوحه پایتخت قطر برافروخته شد وقراراست در طول سفر خود از ‪ ۲۲‬شهر واقع در ‪ ۱۵‬کشور منطقه عبور کند .

پس از بازگشت از این سفر ، مشعل اول دسامبر (‪۱۰‬آذر) وارد ورزشگاه خلیفه در دوحه خواهدشد تا پانزدهمین دوره بازیهای آسیایی که دو هفته به طول می انجامد رسما" آغاز شود .

سفر سه روزه مشعل به هند از این جهت اهمیت دارد که طبق سنت قدیمی در آنجا این مشعل به ازدواج مشعل دائمی شورای المپیک آسیا که بر فراز استادیوم ملی دهلی نو قرار گرفته ، در خواهد آمد .

این مشعل در طول ‪ ۵۵‬روز مسافرت خود ،  باطی ‪ ۵۰‬هزار کیلومتر از ‪ ۲۲‬شهر واقع در ‪ ۱۵‬کشور خواهد گذشت و حدود ‪ ۳۵۰۰‬نفر نیز در طول این مسیر مشعل را حمل خواهند نمود .در واقع این مراسم در نوع خود بزرگترین و طولانی‌ترین مسیر حمل مشعل در تاریخ بازیهای آسیایی است .

پیش بینی می‌شود بیش از ده هزار ورزشکار و مقام مسوول در بازیهای آسیایی دوحه حضور یابند و شاهد رقابت ‪ ۴۵‬کشور مختلف در ‪ ۳۹‬رشته ورزشی باشند

کد خبر 5728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز