همشهری آنلاین: دبیر ستاد بازی‌های آسیایی دوحه در مورد انتخاب نفرات اعزامی به دوحه گفت: اعزام 220 ورزشکار برای حضور در بازی‌های آسیایی دوحه، پس از جمع‌بندی شاخص‌های مختلف و با حضور مهندس علی‌آبادی به تایید رسید.

به گزارش ایسنا وی همچنین اظهار داشت: این انتخاب بر اساس عملکرد رشته‌های مختلف ورزشی در میادین بین‌المللی و سطح ورزشکاران صورت گرفت.

وی ادامه داد: در رشته‌ای مانند تیراندازی تصمیم گرفتیم که تنها زنان را به مسابقات اعزام کنیم، چرا که از وضعیت بهتری نسبت به مردان برخوردار بودند. در رشته‌ی شنا نیز، درست است ملی‌پوشان اخیرا توانسته‌اند به رکوردهای خوبی دست یابند؛ اما، انتخاب پنج شناگر به دلیل این دلیل بود که در رابطه با سه نفر دیگر که فدراسیون قصد اعزام آنها را داشت، به اطمینان کامل نرسیده بودیم که بتوانند عنوان مناسبی را کسب کنند و از تجربه‌ی کمتری برخوردار بودند.

دهخدا در رابطه با حذف ووشوی بانوان نیز گفت: این تیم از دیدگاه ما ضعیف بود و با وجود تجربه‌ی کم دلیلی برای اعزام وجود نداشت.

وی در پاسخ به این سوال که برخی فدراسیون‌های ورزشی که برخی ورزشکارانشان از تیم حذف شده‌اند، گفته‌اند در صورت عدم اعزام تیم کامل، در باز‌ی‌های آسیایی حضور نخواهند یافت، گفت: ما طبق ضابطه‌ای خاص کاروان ایران را برای دوحه آماده کرده‌ایم و هیچ فدراسیونی نمی‌تواند خودسرانه بگوید ما در دوحه شرکت نمی‌کنیم و این دلیل درستی نیست، چراکه کسب نتیجه برایمان از اهمیت بسزایی برخوردار است، پاسخ‌گویی به مردم طرف دیگر این قضیه است. این در حالی است که ما در اکثر رشته‌های انتخابی زنان و رشته‌ای مانند ژیمناستیک، ورزشکاران را بدون توقع کسب مدال، اعزام خواهیم کرد.

وی با اشاره به نشست مشترک با علی‌آبادی و نظر وی در این رابطه گفت: پس از این که گزارش نهایی را به وی ارایه کردیم، با توجه به این که تصمیم ما با هماهنگی کامل سازمان تربیت‌بدنی صورت گرفته بود، وی گفت که تصمیمات شما با توجه به استدلال‌هایتان برای من نیز قابل تایید است. اما، در رشته‌هایی که هدف ما تنها مدال‌آوری است به گونه‌ای عمل نشود که آنها روحیه‌ی خود را از دست بدهند.

وی در رابطه با زمان‌های اعزام کاروان ورزشی ایران به این مسابقات گفت: با توجه به محدودیت بیش از اندازه‌ای که مسوولان برگزاری مسابقات برای شرکت کنندگان در نظر گرفته‌اند، طبق زمان‌بندی که ما برای اعزام کاروان ورزشی ایران در نظر گرفته‌ایم، از همین حالا زمان ورود و خروج هر رشته‌ی ورزشی با توجه به زمان برگزاری مسابقاتشان مشخص است، که باید دو روز قبل از مسابقه وارد و دو روز بعد از مسابقه دهکده‌ی مسابقات را ترک کنند. برای حضور خبرنگاران نیز با توجه به تقسیم‌بندی صورت گرفته زمان ورود و خروجشان مشخص است. تعداد همراهان نیز با توجه به تعداد ورزشکاران تا سقف 90 نفر در صورت موافقت مسوولان برگزاری مسابقات بسته شده است.

 

کد خبر 6426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز