همشهری آنلاین: 220 ورزشکار مرد و زن کاروان ورزشی ایران را برای حضور در بازیهای آسیایی دوحه 2006 تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی با اعضای ستاد دوحه و پکن مورد اعزام ورزشکاران کشورمان به بازی‌های آسیایی دوحه  جلسه مشترک برگزار کردند  که در پایان مقرر شد 220 ورزشکار به این مسابقات اعزم شود.

براین اساس در برخی از رشته‌های ورزشی که تصمیم نهایی گرفته نشده‌ بود به جمع‌بندی لازم رسیدند، به این ترتیب در رشته‌ی سوارکاری دو ورزشکار مرد و یک سوارکار زن، در رشته‌ی شنا 5 شناگر، در رشته قایقرانی 5 ورزشکار مرد و 3 ورزشکار زن (رشته‌ روئینگ حذف شد)، در سپک تاکرا 3 ورزشکار، در شمشیر بازی (اسلحه سابر و اپه) 8 ورزشکار، در ژیمناستیک 4 ورزشکار، در بدمینتون 2 ورزشکار زن (این رشته برای نخستین بار به بازیهای آسیایی اعزام می‌شود) به این مسابقات اعزام می‌شوند.

همچنین علاوه بر مردان، در تیراندازی 6 ورزشکار زن،‌ در دوومیدانی 4 ورزشکار زن و در تکواندو 6 ورزشکار زن به این بازیها به رقابت می‌پردازند.براین اساس کاروان ورزشی ایران با حضور 200 ورزشکار مرد و 20 ورزشکار زن در 25 رشته ورزشی به این مسابقات اعزام خواهند شد.
این در حالی است که این برای اولین‌بار است که زنان ایران در قالب کادری 20 نفره به بازیهای آسیایی اعزام می‌شوند. کمیته ملی المپیک همچنان در حال ادامه‌ی رایزنی‌های خود با فدراسیون وزنه‌برداری است که در نهایت تا هفته‌ی آینده تکلیف تیم اعزامی وزنه برداری به این مسابقات نیز مشخص خواهد شد. در تیم وزنه‌برداری حضور حسین رضازاده قطعی است و کمیته ملی المپیک تنها برای حضور چند وزنه‌بردار دیگر رایزنی‌های خود را انجام می‌دهد.

همراهان کاروان ورزشی ایران به این مسابقات، 70 تا 80 نفر هستند که ستاد بازیهای آسیایی در دوحه هنوز با این تعداد همراه موافقت‌ نهایی خود را اعلام نکرده است.

کد خبر 6194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز