دانشگاه بیرجند بر اساس نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک (۲۰۲۰) برای اولین‌بار در فهرست دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت.

دانشگاه بیرجند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، فرزین، دبیر شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه بیرجند به حضور ۴۱ دانشگاه از ایران در این رتبه‌بندی اشاره کرد و گفت: در این رتبه‌بندی ۹۱۲ دانشگاه از سراسر جهان حضور داشتند و دانشگاه بیرجند در میان دانشگاه‌های جهان رتبه ۶۳۵ را به‌دست آورد. برای حضور در این رتبه‌بندی، اقدام‌های دانشگاه از دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و شورای راهبری مدیریت سبز به نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک ارسال شد.

این رتبه‌بندی با هدف ارائه چشم‌انداز جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط ‌زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های مختلف راه‌اندازی شده و از شش شاخص کلیدی محیط ‌زیست و زیرساخت، انرژی و تحقیقات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل و آموزش استفاده می‌کند. مشارکت در رتبه‌بندی گرین‌متریک گامی برای فعالیت‌های بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، معرفی آنها به سایر دانشگاه‌ها و برجسته کردن اهمیت موضوع پایداری، مسائل محیط زیستی و چالش‌هایی مانند فرایند گرم شدن زمین، بهره‌برداری بیش از حد از منابع، وابستگی به منابع نفتی و کمبود آب و غذا در سطح جهانی است.

گرین‌متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ۱۰ هزار مؤسسه در این نظام رتبه‌بندی ارزیابی و فهرست مؤسسات برتر روی سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می‌شود. این نظام رتبه‌بندی با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس معیارها و شاخص‌های مرتبط با مسایل زیست‌محیطی در دانشگاه‌ها می‌کند.

کد خبر 572625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha