یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سوسیالیست‌‌های حاکم بر اسپانیا به روند مقابله‌جویانه با کلیسای کاتولیک ادامه می‌دهند.

خبرگزاری اتریش از مادرید گزارش داد، هیات‌های حزب PSOE متعلق به خوزه لوئیز رودریگز زاپاترو (José Luis Rodriguez Zapatero)،‌ نخست‌وزیر در گردهمایی در پایتخت اسپانیا خواستار حذف نمادهای مذهبی از ساختمان‌های عمومی و همچنین مراسم‌های رسمی شدند.

این پیشنهاد بر مبنای سند PSOE ارایه شده است که در آن بر پایان پافشاری افراطی بر سنت‌های کاتولیک در دولت اسپانیا تاکید شده است.

بر مبنای گزارشی که «ال پائیس» در این خصوص منتشر کرد، باید صلیب‌ها از ساختمان‌های عمومی جدا شوند و دیگر در مراسم ادای سوگند وزیران در کاخ پادشاه هم به نمایش گذاشته نشوند.

اصلاح قوانین سقط جنین
ماریا ترزا فرناندز دو لا وگا (María Teresa Fernández de la Vega)، معاون نخست‌وزیر اسپانیا هم در این مراسم خبر از اصلاح قوانین سقط جنین با محوریت قوانین اروپا داد.

با این وجود او به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد. در اسپانیا امکان سقط جنین فقط در صورتی وجود دارد که خطر «جسمی یا روانی برای سلامت» مادر وجود داشته باشد.

نارضایتی اسقف‌ها
از زمان بر سر کار آمدن زاپاترو در سال 2004، کلیسای کاتولیک بارها به شدت از رویکردهای دولت انتقاد کرده است.

نارضایتی‌های ویژه اسقف‌ها، از به رسمیت‌شناختن ازدواج همجنس‌بازان و همچنین قطع مذاکرات با سازمان زیرزمینی اتا بوده است.

کلیسا دولت را متهم می‌کند که شکل سنتی خانواده‌ها را برای زندگی در کنار هم به خطر انداخته است. PSOE هم در مقابل این انتقاد را مطرح می‌کند که اسقف‌ها در جریان انتخاب دوباره زاپاترو در اوایل سال جاری طرف مخالفان محافظه‌کار را گرفتند

کد خبر 57185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز