چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار خودرویی در نزدیکی یک سربازخانه متعلق به نیرو‌های پلیس در ایالت باسک اسپانیا یک کشته و 4 مجروح برجای گذاشت.

به گزارش رویترز، دو نفر زیر آوار ساختمان سربازخانه گیرکرده‌اند این در حالی است یکی از سخنگویان نیرو‌ی پلیس ایالت باسک اسپانیا اعلام کرد: تیم امداد پلیس در حال جست و جو برای یافتن افرادی است که احتمال دارد علاوه بر این دو نفر در زیر آوار ساختمان سربازخانه‌ گرفتار شده‌اند.

این ساختمان که در شهرک لگوتیانو در ایالت باسک واقع است بر اثر وقوع انفجار در ساعت 3 بامداد فرو ریخت. سخنگوی پلیس ایالت باسک همچنین اعلام کرد که تنها در یکی از افرادی که از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند، علائم حیاتی دیده شده است.

پلیس ایالت باسک درباره این انفجار اعلام کرده است که پیش از وقوع انفجار هیچ هشداری داده نشده بود و هیچ گروه و یا فردی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. البته گفته می‌شود محل وقوع انفجار از جمله اهدافی است که اغلب از سوی گروه جدایی طلب باسک(اتا) مورد حمله قرار می‌گیرد.

عملیات مسلحانه اتا طی 4 دهه تلاش خشونت بار برای دستیابی استقلال ایالت باسک از اسپانیا تا کنون 800 کشته برجای گذاشته است. آخرین قربانی اتا نیز، یکی از سیاستمداران عضو حزب سوسیالیست اسپانیا بود که پیش از برگزاری انتخابات عمومی این کشور در ماه مارس سال جاری به ضرب گلوله کشته شد.

کد خبر 51836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز