یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان تروریستی اتا در ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه اول ژوئن (۱۲ خرداد) دوباره در ایالت باسک اسپانیا بمب‌گذاری انجام داد.

خبرگزاری سوئیس از مادرید گزارش داد، بنا به اعلام پلیس بر اثر این حمله سه تن که دو نفر از آنها پلیس بوده‌اند، جراحات سطحی برداشته‌اند.

در گزارش رسانه‌های محلی آمده است که این انفجار خسارات اندکی برجای گذاشته است. یک فرد ناشناس حدود یک ساعت پیش از انفجار از جانب اتا در خصوص این حمله به صورت تلفنی هشدار داده بود.

هدف از این حمله شرکت بزرگ پیمانکاری زارائوتس (Zarautz) در نزدیکی سان سباستین بوده است. این شرکت در احداث خط آهن قطار سریع‌السیر در ایالت باسک سهیم است. اتا در ماه مه نیز حمله‌ای را علیه دو تن از حفاران این شرکت انجام داد.

بنا به اعلام رسانه‌های اسپانیایی ظرف ۱۷ ماه گذشته بیش از ۳۰ اقدام خرابکارانه علیه این خط آهن انجام گرفته است. اتا برای جلوگیری از احداث این خط آهن که ایالت باسک را به مادرید متصل می‌کند، می‌جنگد. روز شنبه نیز در سن سباستین هزاران تن علیه این پروژه حمل و نقلی تظاهرات کردند.

این اولین سوءقصد اتا پس از حمله به فرانسیسکو خاویر لوپز پنا، مرد شماره یک این گروه تروریستی در تاریخ ۲۰ مه در بوردو فرانسه است.

اتا برای استقلال سرزمین باسک از اسپانیا و فرانسه است و مسوول مرگ ۸۲۳ تن در طول ۴۰ سال گذشته شناخته می‌شود. روز جمعه این سازمان زیرزمینی خود را مسئول انفجار ۱۴ مه معرفی کرد که بر اثر آن یک پلیس کشته شد.

کد خبر 53806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز