رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با انتقاد از قفل شدن احیاء و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ۱۲، خواستار تهیه طرح تفصیلی ویژه برای این منطقه شد.

محمد سالاري

به گزارش همشهری آنلاین، محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در چهل و چهارمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی با اشاره به مشکلات ناشی از عدم نوسازی به دلیل درهم تنیدگی بافت فرسوده با بناهای تاریخی، گفت: برای حل معضلات نیازمند بازنگری در قوانین هستیم و با توجه به عدم وجود ضابطه خاص برای بازار تهران، نوسازی در بناهای فرسوده و ناایمن قفل شده است. در این راستا پیشنهاد شده است شهرداری طرح انتقال حق توسعه TDR را به عنوان پایلوت برای بازار تهران تهیه کند.

علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲ تهران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات به عمل آمده در چهار حوزه انضباط شهری، ایمنی، تامین خدمات عمومی و مدیریت حمل و نقل عمومی در بازار بزرگ تهران اظهار کرد: ساماندهی چرخ‌دستی‌ها و پویش «دست به کار شیم» از جمله اقداماتی است که نتایج بسیار خوبی داشته است. همچنین ساماندهی بارانداز خیابان خیام و احداث سرویس بهداشتی نیز از اقداماتی است که در دستور کار این منطقه قرار دارد.

چهل و چهارمین جلسه کمیته خدمات و زیرساخت ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به ریاست چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و با حضور محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد خبر 571219
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha