مدیر جهاد کشاورزی مرند گفت: انبار علوفه یک دامداری ۶ هزار راسی در روستای امیرآباد منطقه یکانات شهرستان مرند در آذربایجان شرقی طعمه حریق شد و نزدیک به ۳ میلیارد تومان خسارت به جا گذاشت.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی صیادی اظهار کرد: در پی بروز آتش‌سوزی در انبار علوفه این دامداری و تماس با آتش‌نشانی شهرداری یامچی-ایوغلی، تیم مهار آتش در محل حادثه حضور یافت و با تلاش آنها و حضور به‌موقع مردم و اهالی روستا از سرایت آتش به مکان‌های مجاور و جایگاه دام‌ها جلوگیری شد.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی با توجه به برآورد خود دامدار و بررسی‌های ابتدایی با توجه به سوختن ۱۵۰ هزار تن علوفه (یونجه، کاه و کلش و کنسانتره دامی) دو تا سه میلیارد تومان خسارت به جا گذاشته است. حادثه خسارت جانی در پی نداشت و در همان ساعت اولیه حریق، دام‌ها به مکان دیگری انتقال پیدا کردند.

مدیر جهاد کشاورزی مرند با اشاره به اینکه این دامداری فاقد بیمه است افزود: به دامداران توصیه می‌شود دامداری و دام خود را برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث بیمه کنند. دامداران باید جایگاه‌های نگهداری دام خود را بر اساس استانداردهای موجود ایجاد کنند. استفاده از مصالح مناسب و وجود تهویه در دامداری‌ها می‌تواند از وارد شدن خسارت زیاد به جایگاه دام و دام در چنین حوادثی جلوگیری کند.

کد خبر 571077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha