فرماندار مهدیشهر گفت: مشکلات ناشی از سیلاب پایان مرداد در ارتفاعات این شهرستان که به برخی روستاها و راه‌های دسترسی منطقه خسارت وارد کرد بررسی و برآورد هزینه شد و در کنار تلاش برای بازسازی راه‌ها، پیگیر تأمین اعتبار مورد نیاز برای رفع خسارت‌ها هستیم.

خسارت سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین، پیامدهای سیلاب تابستانی که در آخرین روزهای مرداد مناطقی از ارتفاعات مهدیشهر در استان سمنان را در بر گرفت پس از گذشت حدود ۱۰ روز همچنان پابرجاست و مشکلاتی ناشی از این سیلاب برای مردم این منطقه وجود دارد. بسیاری از دامداران و عشایر حاضر در ارتفاعات مهدیشهر معتقدند تا کنون اقدام مؤثری برای بهسازی مسیرهای دسترسی به این منطقه انجام نشده و برای انتقال علوفه و نهاده‌های دامی و حتی مایحتاج خودشان به دامداری‌ها با مشکل مواجه هستند. به همین دلیل برخی دامداران ناچارند برای حمل علوفه از قاطر استفاده کنند. علاوه بر این که نامناسب بودن مسیر دسترسی به این منطقه پس از وقوع سیلاب به دلیل تخریب راه‌ها سبب شده دسترسی دامداران به منطقه برای انتقال نهاده‌های دامی به سختی انجام شود، به دلیل گل‌آلود شدن آب منطقه، تأمین آب برای دامداری‌ها را نیز با مشکل مواجه کرده است.

عبدالرضا میقانی اظهار کرد: شنبه شب هفته گذشته حدود یک ساعت و نیم بارش سیل‌آسا در منطقه پشتکوه داشتیم که دامنه وسیعی را در بر گرفته بود. حدود ۶۱ متر مکعب در ثانیه در مسیل سیاه‌دره سیلاب داشتیم که آسیب‌هایی به زیرساخت‌ها وارد کرد و مشکلاتی را برای مردم منطقه و به ویژه دامدارانی که دام‌های‌شان اکنون در ارتفاعات نگهداری می‌شوند به وجود آورد.

وی افزود: همان شب به همراه همکاران دستگاه‌های اجرایی در محل حادثه حضور یافتیم و تا نزدیک‌های صبح یکشنبه برخی از مسیرها بازگشایی شد. آب روستای شِلی نیز تا ظهر روز یکشنبه اصلاح شد. برای تسریع در بهسازی مسیرها علاوه بر استفاده از ماشین‌آلات راهسازی و راهداری شهرستان، از شهرستان‌های اطراف و پیمانکار سد فینسک هم ماشین‌آلات به منطقه اعزام شد. اما همچنان خساراتی وجود دارد که تلاش برای رفع آن‌ها ادامه دارد.

 نماینده عالی دولت در مهدیشهر خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌های انجام شده در روزهای اخیر که توسط کارشناسان دستگاه‌های مختلف انجام شد سیلاب هفته گذشته حدود ۴۰ میلیارد ریال به این منطقه خسارت وارد کرد.

میقانی افزود: این خسارت‌ها به ویژه به سربند انهار کشاورزی، خطوط انتقال آب و راه‌های عشایری وارد شده است. تصمیمات لازم برای حل مشکل مردم و به ویژه دامداران این منطقه اتخاذ و خسارات به مرکز استان و کشور اعلام شد. اکنون نیز منتظریم قسمتی از هزینه‌های خسارات پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تردد از راه‌های دسترسی فقط با ماشین کمک‌دار برقرار است که بابت این موضوع از دامداران و عزیزانی که دام‌های آن‌ها در ییلاقات حضور دارند عذرخواهی می‌کنم. اما ظرف چند روز آینده با تلاشی که ادارات آب منطقه‌ای و راهداری انجام می‌دهند سعی می‌کنیم در کمترین زمان ممکن مشکلات را برطرف کنیم.

کد خبر 623551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha