مدیر جهاد کشاورزی مرند گفت: انبار علوفه یک دامداری ۶ هزار راسی در روستای امیرآباد منطقه یکانات شهرستان مرند در آذربایجان شرقی طعمه حریق شد و نزدیک به ۳ میلیارد تومان خسارت به جا گذاشت.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علی صیادی اظهار کرد: در پی بروز آتش‌سوزی در انبار علوفه این دامداری و تماس با آتش‌نشانی شهرداری یامچی-ایوغلی، تیم مهار آتش در محل حادثه حضور یافت و با تلاش آنها و حضور به‌موقع مردم و اهالی روستا از سرایت آتش به مکان‌های مجاور و جایگاه دام‌ها جلوگیری شد.

وی ادامه داد: آتش‌سوزی با توجه به برآورد خود دامدار و بررسی‌های ابتدایی با توجه به سوختن ۱۵۰ هزار تن علوفه (یونجه، کاه و کلش و کنسانتره دامی) دو تا سه میلیارد تومان خسارت به جا گذاشته است. حادثه خسارت جانی در پی نداشت و در همان ساعت اولیه حریق، دام‌ها به مکان دیگری انتقال پیدا کردند.

مدیر جهاد کشاورزی مرند با اشاره به اینکه این دامداری فاقد بیمه است افزود: به دامداران توصیه می‌شود دامداری و دام خود را برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث بیمه کنند. دامداران باید جایگاه‌های نگهداری دام خود را بر اساس استانداردهای موجود ایجاد کنند. استفاده از مصالح مناسب و وجود تهویه در دامداری‌ها می‌تواند از وارد شدن خسارت زیاد به جایگاه دام و دام در چنین حوادثی جلوگیری کند.

کد خبر 571077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha