شرکت داروسازی آمریکایی اینوویو اعلام کرد واکسن کرونای تولیدی‌اش با نام INO-4800 را در شروع یک کارآزمایی بالینی مرحله میانی به نخستین شرکت‌کننده تزریق کرده است.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز اینوویو گفت فاز دو در این بررسی فاز دو/سه که حدود ۴۰۰ دواطلب ۱۸ ساله و بالاتر در آن شرکت دارند، برای ارزیابی واکسن از لحاظ توانایی ایجاد پاسخ ایمنی و نیز تعیین دوزهای مناسب برای مرحله بعدی بررسی است.

اینوویو گفت قصد دارد تا پایان ماه جاری فاز دوم کارآزمایی بالینی این واکسن را که هزینه آن را وزارت دفاع آمریکا تامین می‌کند، به پایان برساند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در ماه سپتامبر (شهریور) فاز سوم در مرحله میانی- نهایی این واکسن را متوقف کرد تا اطلاعات بیشتری درباره وسیله مخصوص تزریق‌کننده به نام «سلکترا» که واکسن INO-4800 را وارد سلول‌های پوست می‌کند، به دست آورد.

به گفته اینوویو، آن بخش کارآزمایی تا زمانی که این شرکت پاسخ پرسش‌های سازمان غذا و دارو را بدهد، متوقف می‌ماند.

این شرکت می‌گوید تا پایان فاز دوم کارآزمایی پاسخ‌های لازم را به FDA خواهد داد تا بتواند فاز سوم را شروع کند.

سلکترا با ایجاد یک پالس الکتریکی منافذ سلولی را باز می‌کند تا این واکسن از نوع DNA بتواند وارد سلول‌ها شود.

واکسن اینوویو بر اساس تزریقDNA  حاوی رمز ژنتیکی پروتئین‌های گل‌میخی سطحی ویروس کرونا عمل می‌کند. واکسن ابتدا با سوزن زیر پوست تزریق می‌شود و بعد با کاربرد سلکترا یک پالس الکتریکی برای کسری از ثانیه در محل تزریق وارد می‌شود تا این DNA وارد سلول‌ها شود.

آشنایی با رویکردهای متفاوت برای ساختن واکسن کرونا

کد خبر 571002

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha