شرکت آمریکایی داروسازی اینوویو اعلام کرد مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را برای شروع بررسی مرحله میانی واکسن بالقوه‌اش برای کووید-۱۹ را گرفته است.

Inovio

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، کارآزمایی این واکسن با نام INO-4800 بوسیله وزارت دفاع آمریکا پشتیبانی می‌شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) از این شرکت خواسته بود پیش از شروع مرحله سوم کارآزمایی بالینی اطلاعات بیشتری از جمله جزئیاتی درباره وسیله مخصوصی که برای تزریق مواد ژنتیکی موجود در واکسن به درون سلول‌های بدن استفاده می‌شود، در اختیارش بگذارد.

INO-4800 از طریق وسیله‌ای به نام سلکترا (Cellectra)  تزریق می‌شود که یک پالس الکتریکی برای بازکردن منافذ سلول‌ها ایجاد می‌کند تا مولکول‌های DNA موجود در واکسن بتوانند وارد آنها شوند.

مرحله سوم و نهایی این کارازمایی هنگامی شروع خواهد شد که اینوویو نگرانی‌های باقیمانده سازمان غذا و دارو را رفع کرده باشد.

واکسن اینوویو بر اساس تزریق DNA به افراد طراحی شده است تا بدن آنها به ایجاد یک پاسخ ایمنی اختصاصی بر ضد ویروس جدید کرونا تحریک کند.

این واکسن ابتدا با سوزن زیر پوست تزریق می‌شود و بعد با سلکترا فعال می‌شود که پالس الکتریکی برای کسری از ثانیه ایجاد می‌کند و امکان نفوذ این DNA را به درون سلول‌ها برای انجام ماموریتش می‌دهد.

کد خبر 565621

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha