مقامات ایالت سی‌چوآن در جنوب غرب چین می‌گویند یک واکسن تجربی کرونا که بوسیله «بیمارستان چین غربی» ساخته شده است، وارد مرحله میانی آزمایش انسانی شده است.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز کارآزمایی بالینی مرحله دوم بی‌خطر بودن و توانایی آن را برای تحریک پاسخ ایمنی می‌سنجد از ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) شروع شده است و انتظار می رود ۹۶۰ فرد بالای ۱۸ سال را برای آزمایش جذب کند.

هلدینگ داروسازی شانگهای که در ساخت این واکسن سرمایه‌گذاری کرده است، می‌گوید مرحله اول و دوم کارآزمایی بالینی این واکسن می‌تواند تا پایان سال میلادی جاری تکمیل شوند.

این واکسن از پروتئین کروناویروس که در سلول‌های حشره تولید شده‌اند، برای تحریک پاسخ ایمنی استفاده می‌کند. استفاده از سلول‌های حشرات برای کشت ویروس امکان تولید سریع و انبوه واکسن را می‌دهد.

این تکنولوژی قبلا در تولید واکسن‌های ضد آنفلوآنزا و ضد HPV (ویروس عامل سرطان دهانه رحم) در اروپا و آمریکا به کار رفته است.

شرکت‌کنندگان در این کارآزمایی دو تا سه دوز واکسن با مقادیر و فواصل متفاوت یا دارونما دریافت خواهند کرد.

دانشمندان چینی بیش از ۱۰ واکسن کووید-۱۹ را به مرحله آزمایش‌های انسانی رسانده‌اند و کارآزمایی مرحله سوم و نهایی پنج تا از این واکسن‌ها در کشورهای خارجی در جریان است.

کد خبر 565888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha