رئیس‌جمهوری اندونزی گفت این کشور نخستین محموله واکسن کروناویروس را از چین دریافت کرده است.

Jokowi

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  جوکوو ویدودو که به نام جوکوی مشهور است، در یک جلسه اینترنتی گفت این کشور آسیای جنوب شرقی ۱.۲ میلیون دوز واکسن کرونای شرکت چینی «سینوواک بیوتک» را دریافت کرده است. این واکسن از ماه اوت (مرداد) در اندونزی در حال آزمایش بوده است.

او افزود دولت قصد دارد ۱.۸ میلیون دوز دیگر واکسن را در اوائل ژانویه (اواسط دی) وارد کند.

کارآزمایی‌های مرحله نهایی واکسن سینوواک همچنین در برزیل و ترکیه در دست انجام است و انتظار می‌رود نتایج مقدماتی این بررسی‌ها درباره اثربخشی واکسن تا میانه دسامبر (اواخر آذر) روشن شود.

به گفته جوکوی، همچنین انتظار می‌رود اندونزی این ماه محموله‌های مواد خام برای تولید ۱۵ میلیون دوز واکسن و در ماه آینده مواد لازم برای ساخت ۳۰ میلیون دوز واکسن دریافت کند.

جوکوی گفت این واکسن هنوز باید بوسیله سازمان غذا و داروی اندونزی ارزیابی شود، اما دولت او به اقداماتش برای آماده شدن برای توزیع واکسن در سراسر این مجمع‌الجزایر گسترده با جمعیت ۲۷۰ میلیون نفر ادامه می‌دهد.

او گفت: «ما ماه‌ها از طریق شبیه‌سازی در چند ایالت کسب آمادگی کرده‌ایم و مطمئنم زمانی که تصمیم به شروع واکسیناسیون بگیریم، همه چیز آماده خواهد بود.»

شمار روزانه عفونت‌های جدید کروناویروس در اندونزی در هفته‌های اخیر شتاب گرفته است و شمار کل موارد ثابت شده تا روز یکشنبه ۱۶ آذر به ۵۷۵۷۹۶ مورد شامل ۱۷۷۴۰ مورد مرگ رسیده است که بالاترین رقم در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی است.

ترکیه برنامه واکسیناسیون کرونا با واکسن چینی را اعلام می‌کند

کد خبر 570970

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha