بیشترین نوع تخلفات رانندگی، به‌ویژه در مناطق جنوب و مرکز شهر که باعث توقیف موتورسیکلت‌ها شده شامل عدم ارائه گواهینامه رانندگی، کارت موتور، نداشتن کلاه ایمنی، حمل بار حجیم و حرکت در پیاده‌روها یا خطوط ویژه است که...

جهانی

سرهنگ عین الله جهانی / معاون امور اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور ناجا :بیشترین نوع تخلفات رانندگی، به‌ویژه در مناطق جنوب و مرکز شهر که باعث توقیف موتورسیکلت‌ها شده شامل عدم ارائه گواهینامه رانندگی، کارت موتور، نداشتن کلاه ایمنی، حمل بار حجیم و حرکت در پیاده‌روها یا خطوط ویژه است که طبق نظر کارشناسان راهور، این موتورسیکلت‌ها باید مدت زمانی را که معمولاً یک‌ ماه است در پارکینگ متوقف بمانند تا تعیین تکلیف شوند، اما مالکان به دلیل مشکلاتی چون نداشتن گواهینامه یا ناتوانی در پرداخت جریمه و خلافی، اموال‌شان را رها می‌کنند و دیگر سراغشان را نمی‌گیرند.
طرح جدید پلیس راهور فرصت مناسبی است برای این دسته از شهروندان تا به اموال و دارایی‌شان برسند و همچنین پارکینگ‌ها از این حجم از موتورسیکلت‌های رسوبی خالی شوند. از آنجا که اموال و دارایی مردم به دلیل توقف طولانی‌مدت در پارکینگ‌ها دچار آسیب می‌شود و از سوی دیگر، شهروندان هزینه زیادی را متحمل می‌شوند، اجرای این طرح ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. بر همین مبنا فرماندهی پلیس راهور ناجا مصوبه اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی را ابلاغ و آغاز کرد.
در این طرح ویژه شهروندان ۲ ماه فرصت دارند تا با ارائه مدارک و مستندات خود به دفاتر پلیس +۱۰ موتورهای خود را از پارکینگ درآورند. ضمن اینکه برای تشویق شهروندان برای مشارکت در این طرح تسهیلات و امتیازهایی نیز در نظر گرفته شده است.
با هماهنگی انجام شده هزینه پارکینگ موتورسیکلت مانند تعرفه سال ۹۴ محاسبه شده است. نکته بعدی اینکه اگر فردی وسیله نقلیه‌اش خلافی دارد و باید جریمه بپردازد، اما از عهده پرداخت آن بر نمی‌آید نگران نباشد چون می‌تواند همزمان با ترخیص موتورسیکلت توقیفی جریمه خود را تقسیط و مبلغ راماهانه در طول یک‌سال پرداخت کند.
طبق برنامه‌ریزی انجام شده ارائه خدمات ترخیص موتورهای توقیفی با رعایت همه شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا انجام می‌شود و در صورت ارائه مدارک مورد نیاز از سوی مالکان، وسیله نقلیه توقیفی در کمتر از یک‌ساعت در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.
نکته آخر اینکه تداوم یا تمدید مهلت اجرای این طرح و استفاده از تسهیلات آن بستگی به میزان استقبال مردم دارد و در صورت ضرورت، هیأت‌رئیسه پلیس راهور ناجا در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کد خبر 570630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha