همشهری آنلاین: تیم‌ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با چهار مدال طلا، دو نقره و یک برنز قهرمان آسیا شد.

به گزارش ایسنا، مسابقات کشتی فرنگی جوانان آسیا در دوحه قطر به پایان رسید که تیم ملی ایران، یک رقابت نزدیک را از قزاقستان برد و با 72 امتیاز بر سکوی نخست آسیا ایستاد. سعید عبد ولی در 66 کیلو، بابک قربانی در 84، محمدرضا اکبری در 96 و بشیر باباجان‌زاده در 120 کیلوگرم طلایی‌های ایران در این رقابت‌ها بودند.

هم‌چنین "شیرزاد بهشتی" در 50 کیلو و محسن حاجی‌پور در 55 کیلو صاحب مدال نقره شدند و ابوذر نورزاده به مدال برنز وزن 60 کیلوگرم رسید. محمد سرخه‌نژاد نیز در 74 کیلو در مکانی بهتر از پنجم قرار نگرفت.

اما در دیدارهای فینال و در وزن 66 کیلوگرم، سعید عبد ولی توانست با نتایج 2-1 و 2- 0 ولدار کایراتوف از ازبکستان را شکست دهد و به مقام نخست دست یابد. در وزن 84 کیلوگرم بابک قربانی با ضربه فنی در تایم اول "لی سه یئول" از کره جنوبی را شکست داد و صاحب گردن‌آویز طلا شد. در وزن 96 کیلوگرم، محمدرضا اکبری در سه تایم (1- 2، 2-2 و 2- 1 )یرولان ایسکاروف از ازبکستان را مغلوب کرد و قهرمان شد. در وزن 120 کیلوگرم نیز بشیر باباجان‌زاده با نتایج 3- 0 و 2- 1 عبدالمالک سارتبایف از قزاقستان را مغلوب ساخت و به عنوان نخست رسید.

هم‌چنین در وزن 50 کیلوگرم، "شیرزاد بهشتی" با ضربه فنی مغلوب کانیبک ژولچوبکوف از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید. محسن حاجی‌پور هم در دو تایم و با نتایج 1- 1 و 3-3 مغلوب الکسی یالوما از قرقیزستان شد و به مقام دوم وزن 55 کیلوگرم رسید.

تنها برنزی ایران در این رقابت‌ها ابوذر نورزاده بود که در دیدار رده‌بندی وزن 60 کیلوگرم با نتایج 3- 2، 2- 5 و 3-2 آلماز تومنباوف از قرقیزستان را شکست داد.

محمد سرخه‌نژاد تنها فرنگی‌کار ایران بود که بدون مدال ماند. وی در گروه شانس مجدد ابتدا با نتایج 8- 0 و 6- 0 علی حاسین از عراق را برد ولی در کشتی بعد خود با نتایج 3- 1 و 4- 3 مغلوب "کیم ووجین" از کره جنوبی شد و در جای پنجم قرار گرفت.

در رده‌بندی تیمی نیز ایران با 72 امتیاز قهرمان شد، قزاقستان با 66 امتیاز در جای دوم قرار گرفت و کره جنوبی با 52 امتیاز سوم شد.

کد خبر 57026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز