جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

یکی از مکان‌های محترم و تاریخی منطقه۱۷ که ساکنانش به آن می‌نازند مسجدجامع ابوذر است

آسیب

همشهری آنلاین _ ابوذر چهل امیرانی : مسجدی که معراج شهداست و جوانان زیادی از بین ۴ هزار شهید این منطقه، از این مسجد به جبهه‌ها اعزام شده‌اند. ‌
ترور نافرجام مقام معظم رهبری هم در این مسجد از سوی منافقان انجام شد که آن زمان امام‌جمعه تهران و نماینده امام(ره) در شورای‌عالی دفاع بودند. این حادثه ۶ تیر سال ۱۳۶۰ به وقوع پیوست و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به درجه جانبازی نایل شدند.
مسجد ابوذر یکی از مسیرهای اصلی راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس است و انتخابات در این مکان مقدس با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود، به‌طوری‌که حتی از مناطق دیگر هم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس، شورای‌شهر و... به اینجا مراجعه می‌کنند. قبل از شیوع ویروس کرونا همه روزه نمازجماعت در ۳ نوبت در این مسجد برگزار می‌شد و حدود یک‌هزار نفر از جمله جوانان و نوجوانان در آن شرکت می‌کردند.
سخنرانی اخلاقی، برگزاری دعای کمیل، جلسات تفسیر قرآن، بیان احکام، تحلیل مسائل سیاسی روز و دعوت از چهره‌های سرشناس سیاسی و اجتماعی برای سخنرانی و ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان از جمله برنامه‌های عبادی، فرهنگی و اجتماعی این مسجد است. مسجدجامع ابوذر کتابخانه‌ای با ۱۳ هزار جلد کتاب دارد که از بخش‌های پررفت و آمد آن به شمار می‌رود. رهبر معظم انقلاب هم ۱۱۵جلد کتاب شامل ۴۳عنوان را به این کتابخانه‌ اهدا کرده‌اند.

کد خبر 569404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار زیر پوست شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha