مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

شاید شما هم وعده‌ها درباره کرم‌های دور چشم را شنیده باشید، وعده‌های کاستن نشانه‌های پیری مانند چین و چروک و حلقه‌های تیره یا برطرف کردن کامل آنها.

eye cream

اما آیا کرم‌های دور چشم فقط کرم‌های مرطوب‌کننده گران‌قیمت‌تری نیستند که در بسته‌های کوچکتری عرضه می‌شوند؟

نه لزوما، کرم‌های دور چشم به طور خاص برای پوست ظریف اطراف چشم فرموله می‌شوند، بنابراین معمولا غلیظ‌تر هستند. این کرم‌ها حاوی روغن‌ بیشتری نسبت به لوسیون معمولی صورت هستند و همچنین حاوی مقدار زیادی مواد فعال هستند که هدفشان برطرف کردن عوارضی است که اطراف چشم‌ها به وجود می‌آیند.

پوست اطراف چشم‌ها شکننده‌تر است، حساسیت بیشتری به خشکی دارد و سریع‌تر نشانه‌های افزایش سن و خستگی را نشان می‌دهد. نگاه کردن از گوشه چشم‌ها و حرکت مداوم چشم‌ها معمولا ایجاد چین و چروک‌ها را در اطراف چشم شتاب می‌بخشد و مایعات جمع‌شده زیر چشم‌ها باعث پف کردن و ایجاد حلقه‌های سیاه دور چشم می‌شوند. کرم‌های دور چشم این مشکلات را هدف قرار می‌دهند.

چین و چروک‌های اطراف چشم هم ناشی از آسیب ناشی از نور خورشید و هم کاهش ساخته شدن کلاژن با افزایش سن است. کلاژن به حفظ کشسانی پوست کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان داده‌اند ویتامین C، پپتیدها و رتینول تولید کلاژن را در پوست تشدید می‌کنند. سرامید و هیالورونیک اسید موجود در این کرم‌ها هم مرطوب‌کننده هستند و جلوی از دست رفتن آب در پوست را می‌گیرند و کشسانی آن را بهبود می‌دهند.

حلقه‌های تیره درو چشم‌ها مربوط به ژن‌های شما، آسیب نور خورشید، سن و سال و تجمع خون هستند. ویتامین C و اسید آسکوربیک پوست را ضخیم می‌کند و پس از ۶ ماه مصرف به محو شدن حلقه‌های تیره کمک می‌کنند. نیاسین‌آمید یا ویتامین B3 وکوجیک اسید هم در روشن کردن حلقه‌های تیره تاثیر دارند.

پف کردن زیر چشم ماشی تجمع مایع و خون زیر  پوست چشم است. برخی از بررسی‌ها نشان داده‌اند که کافئین به به بهبود جریان خون در این بخش پوست کمک می‌کند و می‌تواند پف‌کردگی را کاهش دهد. بررسی‌های دیگر نشان داده‌اند که سرما هم می‌تواند به همان اندازه در کاهش پف‌کردگی چشم‌ها موثر باشد. برای همین است که برخی از افراد کرم‌های دور چشم را در یخچال می‌گذارند.

کد خبر 569163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha