شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

سی و سومین جشنواره فیلم مستند آمستردام (ایدفا) مراسم اعطای جوایز خود را پنجشنبه شب برگزار کرد و مستندهای ایرانی موفق به کسب سه جایزه از این رویداد معتبر شدند.

فیلم مستند آمستردام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «رادیوگرافی یک خانواده» ساخته فیروزه خسروانی و محصول ایران/نروژ/سوییس جایزه اول جشنواره یعنی جایزه بهترین فیلم بلند مستند و همچنین جایزه استفاده خلاقانه از آرشیو را دریافت کرد و جایزه بهترین فیلم بخش کودکان و مستند هم به «شادگان» ساخته آکو سالمی رسید.

امسال مستند «نان مقدس» ساخته رحیم ذبیحی نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی مستندهای نیمه بلند این رویداد سینمایی بود و «برف می‌نامد» ساخته مرجان خسروی در بخش فیلم‌های مستند دانشحویی، «الناز عزیز» ساخته مانیا اکبری و محصول مشترک ایران، انگلستان و کانادا در بخش غیررقابتی «فرانتلایت» و «هنر زندگی در خطر» ساخته مینا کشاورز و محصول ایران و آلمان در بخش بهترین‌های جشنواره‌ها این رویداد سینمایی پذیرفته شده بودند.

سی و سومین جشنواره فیلم مستند آمستردام (ایدفا) به عنوان یکی از مهمترین جشنواره‌های سینمای مستند از ۱۶ نوامبر تا ۶ دسامبر (۲۶ آبان تا ۱۶ آذر) به صورت ترکیبی از نمایش‌های آنلاین و حضوری در کشور هلند برگزار می‌شود.

کد خبر 568218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha