چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

الهام فریحه‌، ناجیه نیسی: در مبارزات نظامی کافی نیست که تنها فرمانده لشکر روحیه‌ای قوی و صبر و تحمل داشته باشد.

اگر لشکر وی در نیمه‌راه روحیه‌اش را از دست بدهد و صبرش تمام شود آن لشکر نابود خواهد شد و کافی نخواهد بود اگر فرمانده بگوید: من روحیه‌ای قوی دارم.  سنیوره رئیس مکلف حکومت لبنان اکنون چنین وضعیتی دارد، او با صدای بلند فریاد می‌زند که من بیدی نیستم که با این بادها بلرزم و اعلام می‌کند که در برابر طوفان‌ها مقاومت خواهد کرد، ولی آیا به اطراف خود نگریسته است و دور و بر خود را دیده است؟
آیا کفایت می‌کند که او به تنهایی قادر به ایستادگی است؟ 

ملت لبنان ناتوان شده و مشکلات آنها را از پای درآورده است. قدرت خرید مردم 30‌درصد کاهش یافته، فرصت‌های شغلی تقریبا از بین رفته است، فرار مغزها روز به روز افزایش می‌یابد.

اگر سنیوره شک دارد و بخواهد از این امر اطمینان حاصل کند می‌تواند از طرف خود نمایندگانی را به برخی سفارت‌ها بفرستد تا ببینند جوانان تحصیل‌کرده در صف‌های طولانی ایستاده و مدارک مربوط به مهاجرت از لبنان را در دست دارند و منتظر اجازه خروج هستند.

یا نمایندگانی را به محله‌های مختلف لبنان بفرستد و وضعیت برق را در آن محله‌ها برای وی گزارش نمایند.
آیا سنیوره از بازار سیاه دارو و فروش داروهای تاریخ مصرف گذشته خبر دارد؟ معاونان وی چه اخباری از افزایش قیمت‌ها برایش نقل می کنند؟

حقیقت امر این است که ما نه تنها به این مرحله رسیده‌ایم بلکه در این وضعیت نیز باقی خواهیم ماند، زیرا سنیوره تغییر نخواهد کرد چه رئیس مکلف باشد یا نخست‌وزیر چه در خانه باشد و بدون وجود رئیس جمهور یا در قصر بعبدا در سایه یک رئیس‌جمهور.

چادرهای مخالفان به مدت یک سال و نیم در بیروت برپا بود و سنیوره هیچ اهمیتی به این موضوع نداد، این چادرها پس از اینکه مخالفان به بخشی از حقوق خود دست یافتند برچیده شد، در حالی که سنیوره حاضر به اعطای حقوق آنها نیست.

آیا تمام این امور تنها به این دلیل است که سنیوره آدم مقاومی است و بدون توجه به خستگی و رنج ملتش به ایستادگی ادامه می‌دهد؟

سنیوره و آینده لبنان با هم سنخیتی ندارند و اگر کسی بر این لجاجت ادامه دهد، بر او معلوم خواهد شد که بازگشت سنیوره به سرای حکومتی کاری اشتباه بود که خود مسئولیت آن را به عهده دارد، ولی تاوانی بابت آن پرداخت نمی‌کند، زیرا تاوان اشتباهات را مثل همیشه ملت پرداخت می‌کند، همان‌گونه که در سال‌های گذشته نیز تاوان‌های گزافی را بابت اشتباهات پرداخت کرده‌اند.

همشهری امارات به نقل از الانوار

کد خبر 56796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز