یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
۰ نفر

طرح «آجر به آجر» برای مدرسه‌سازی مجمع خیّران مدرسه‌ساز یکی از طرح‌های خیرخواهانه برای کمک به مدرسه‌سازی و توسعه دانش و فرهنگ در کشور و از جمله تهران است.

دوم

رضا گل‌نراقی / دندانپزشک و استاد دانشگاه و خیر مدرسه‌ساز

این طرح در واقع برای تمام هموطنان و تهرانی‌هایی که سرمایه‌ای دارند و علاقه‌مندند آن را صرف امور خیریه کنند وکاری ماندگار انجام دهند، فرصت خوبی است. در این طرح خیّران و عموم شهروندان می‌توانند ساخت یک مدرسه را از صفر تا صد قبول کند یا بخشی از هزینه ساخت یک مدرسه را حتی به اندازه مبلغ یک آجر تقبل کنند.  

در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی به دلیل توسعه و اعتلای فرهنگ کشور و جامعه اغلب ماندگارتر است. زیرا پرورش نسلی پویا و نخبه از مدرسه شکل می‌گیرد. در واقع این وظیفه مدارس است که دانش‌آموزان نخبه و متخصصی پرورش دهند تا در خدمت جامعه و مردم کشور باشند.


مدرسه‌سازی برای پیشگیری از مهاجرت مغزها به خارج از کشور بسیار مؤثر است. کسانی که توانایی مالی دارند و علاقه‌مند به فعالیت در امور خیریه هستند می‌توانند مدرسه‌سازی کنند تا این نخبه‌های مدارس، المپیاد و کنکور فکر مهاجرت به خارج کشور را نداشته باشند، بلکه آنچه آموخته‌اند به مردم کشور خودشان ارائه دهند. مهاجرت نخبه‌ها به خارج از کشور تنها مربوط به خود فرد نیست. هرکدام از این نخبه‌ها که به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، تشکیل خانواده می‌دهند و صاحب فرزند می‌شوند. در واقع نسل پویا و نخبه‌ای که می‌تواند در کشور رشد و فعالیت کند در خارج از کشور شکل می‌گیرد که خدمات، دانش، آگاهی و سواد آنها شامل حال مردم خارج از کشور می‌شود.  
در واقع با شرکت در طرح «آجربه آجر» علاوه بر شرکت دادن همه اقشار جامعه در یک کار خیر، می‌توان از مهاجرت نخبه‌ها و فرار مغزها پیشگیری کرد.

کد خبر 566639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha