مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
۰ نفر

۷ استان از جمله کرمان به عنوان استان‌های پایلوت اجرای طرح آجر به اجر در کشور (ساخت پروژه مدرسه‌سازی) انتخاب شدند.

ساخت وساز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در نشست ستاد طرح آجر به آجر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش کرمان افزود: این استان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح آجر به آجر در کشور انتخاب شده است و بعد از این مرحله این طرح در تمام کشور اجرا می‌شود.

سید محمد واعظی نژاد به پویش ملی طرح آجر به آجر نیز اشاره کرد و گفت: پویش کلاسی روستا در استان کرمان در سامانه مهر مدرسه تعریف شده که خیرین و مردم می‌توانند از طریق سامانه مهر مدرسه اطلاعات لازم را ببینند و با توجه به نیازهای آموزش و پرورش از طریق درگاه های اینترنتی تعیین شده نسبت به ساخت و تعمیر مدارس کمک و مشارکت کنند.

واعظی نژاد اظهار کرد: در طرح آجر به آجر که سامانه توسعه مردمی مهر مدرسه اطلاع رسانی شده و جذب کمک ها را انجام می‌دهد که راه‌های متفاوتی مانند اهدای املاک زمین و مستغلات، مشارکت در تعمیر و تجهیز مدارس و کلاس‌ها، ثبت درخواست ساخت پروژه مدرسه سازی و مشارکت در احداث یا تکمیل طرح‌های نیمه تمام دولتی در این سامانه تعبیه شده است و خیرین و مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه از کلیات و جزئیات طرح آجر به آجر و نیازهای آموزش و پرورش مطلع شوند و بر اساس اطلاعاتی که کسب می‌کنند نسبت به کمک و مشارکت در امر مدرسه سازی اقدام کنند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان افزود تعامل بین ۲ مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس موجب پیشرفت در پروژه‌ها شده و دغدغه‌های آموزش و پرورش دغدغه‌های نوسازی مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز از طرح آجر به آجر به عنوان یک طرح جامع و بسیار خوب برای رفع بخش زیادی از مشکلات آموزش و پرورش در بحث فضا تجهیزات و تعمیرات یاد کرد و گفت: ۶ هزار ساختمان در این نهاد وجود دارد که نیاز به نگهداری، تعمیر و سرویس دارند.

احمد اسکندری نسب افزود: اگر نگهداری خوبی صورت نگیرد ساختمان‌ها تخریب می‌شود لذا مهم است که این ۶ هزار ساختمان فرسوده نشوند و مردم با مشارکت در طرح آجر به آجر در تعمیر و نگهداری مدارس نیز کمک می‌کنند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به موضوع مکان یابی اشاره کرد و گفت: روسای آموزش و پرورش باید به نیازهای مناطق توجه کنند و خارج از تفاهم‌نامه و نظارت نوسازی از ساخت مدرسه جلوگیری می‌کنیم.

 اسکندری نسب  افزود: در طرح آجر به آجر باید ذهن مردم و جامعه به سمت این طرح هدایت شود و مدیران مدارس نقش اساسی در اجرای این طرح دارند و فرهنگیان هم باید داوطلبانه در این طرح شرکت کنند.

کد خبر 535443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha