مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۰
۰ نفر

گروه شهری: اجرایی نشدن چند مصوبه مجلس توسط دولت در تهران و به‌دلیل آنچه رئیس کمیسیون عمران مجلس از آن به‌عنوان« محروم شدن شهروندان تهرانی از حقوقشان» یاد می‌کند،

دلیل جلسه مشترک شهردار تهران با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بود. به گزارش خبرنگار ما، صبح دیروز شهردار تهران و معاونان فنی عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک و مدیرعامل متروی تهران به مجلس شورای اسلامی رفتند تا در جلسه‌ای با کمیسیون عمران مجلس گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های شهرداری تهران و همچنین مشکلات فراروی شهرداری را ارائه کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در این باره گفت: کمیسیون کمک خواهد کرد تا طرح‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران به اجرا درآید و در این راه نیز دولت باید با شهرداری تعامل بیشتری داشته باشد.

وی اعلام کرد: در این جلسه به این جمع‌بندی رسیدیم که اقدامات شهرداری در بخش‌های متخلف از جمله توسعه فضاهای فرهنگی، توسعه فعالیت‌های عمرانی و همچنین زمانبندی در اجرا، توسعه ناوگان عمومی و گسترش خطوط مترو مناسب بود و باید نگرانی‌های مسئولان شهری رفع شود.

در جلسه دیروز، شهردار تهران گزارشی به کمیسیون ارائه کرد که بیانگر تمرکز 80 درصدی بودجه شهرداری بر فعالیت‌های عمرانی بود و تنها 20 درصد بودجه شهرداری صرف امور اجرایی می‌شد که این امر مورد توجه کمیسیون عمران قرار گرفت.

معاونان شهردار نیز در این جلسه به گزارش عملکردی، عمرانی، خدماتی و فناوری‌های به کار رفته در طرح‌های عمرانی مختلف پرداختند. در این گزارش‌ها، نحوه اجرای طرح‌های عمرانی تهران و کمبودها و موانع آن طرح شد که اعضای کمیسیون به رفع آنان تاکید کردند.آقایی گفت: «براساس گزارش‌های ارائه شده، عمده فعالیت‌های عمرانی نظیر ساخت بزرگراه‌ها و تونل توحید و سرعت اجرای آن مناسب دانسته شده‌ و بر کمک کمیسیون عمران برای رفع مشکلات تاکید شد.»بخش دیگری از این جلسه مشترک به ارائه گزارش در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک اختصاص یافت.

توسعه مترو، مطلوب است

تشکری هاشمی، معاون شهردار نیز گزارشی کامل در این باره در اختیار کمیسیون قرار داد. همچنین مدیرعامل مترو تهران نیز از روند توسعه خطوط مترو به کمیسیون گزارش ارائه کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در این باره تصریح کرد: اقدامات شهرداری در زمینه حمل‌و نقل عمومی و گسترش خطوط جدید اتوبوسرانی توسط کمیسیون مناسب ارزیابی شد.

همچنین مترو تهران نیز درخصوص ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه خطوط جدید اقدامات قابل توجهی انجام داد که البته به‌دلیل عدم‌هماهنگی دولت، باید تعامل بیشتری میان دولت و شهرداری در این زمینه انجام شود.

علی اکبر آقایی اقدامات مختلف شهرداری در بخش‌های عمرانی و ترافیکی را در مجموع مثبت ارزیابی کرد و بر لزوم تعامل بیشتر دولت و شهرداری تاکید کرد.

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به دعوت شهرداری در ماه‌ آینده از 2 طرح بزرگ برج میلاد و تونل توحید بازدید خواهند کرد و با روند پیشرفت اقدامات عمرانی شهرداری از نزدیک آشنا خواهند شد.

کد خبر 56623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز