یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

گروه شهری: طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابان اتباع بیگانه توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران اجرا شد.

به گزارش خبرنگار همشهری، این طرح که برای اولین بار در نیمه‌دوم سال 84 توسط این معاونت اجرا شده بود به‌طور مستمر هر سال به اجرا در می‌آید.

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران در این باره گفت: شهرداری تهران در جهت سالم‌سازی فضای شهر اقدام به جمع‌آوری کودکان کار و خیابان کرده است. 

نجم‌الدین محمدی افزود: از 3 سال پیش که این طرح آغاز شده 3 مرکز شبانه‌روزی و 3 گرمخانه برای استقرار این افراد تاسیس شده است.

وی با اشاره به طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: براساس قانون، شهرداری و نیروی انتظامی موظف به جمع‌آوری کودکان کاروخیابان هستند و ساماندهی آنان به‌عهده ارگان‌هایی مانند بهزیستی و اداره کل اتباع بیگانه وزارت امور خارجه است.

به گفته او اگر حضور اتباع خارجی که اقدام به تکدی‌گری می‌کنند در کشور قانونی است، باید ساماندهی شوند و اگر غیر‌قانونی است، باید براساس قانون به کشور خود بازگردانده شوند.

 محمدی به فعالیت شهرداری تهران طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در طول سال‌ 86، بیش از 5 هزار و 600 نفر کودک و بزرگسال خیابانی از پایانه‌های مسافربری و ایستگاه‌های راه‌آهن جمع‌آوری شده و برخی از آنان که تابعیت بیگانه داشتند به مراجع مربوطه تحویل داده شدند.

مدیرکل امور آسیب‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان گفت: شهرداری تهران سال گذشته در همایشی در مرکز منطقه‌ای یونیسف در اردن گزارشی از جمع‌آوری کودکان کار و خیابان ارائه کرد و در این همایش تهران برای 2 سال به‌عنوان شهر دوستدار کودک معرفی شد.

کد خبر 50863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز