همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از جمع آوری 2586 متکدی و بی خانمان از سطح شهر از تاریخ 23 اردیبهشت تا 27 مرداد امسال خبر داد.


به گزارش معاونت اجتماعی شهرداری تهران احمد نوریان با اشاره به جمع آوری و جذب 2 هزار و 586 نفر متکدی و بی خانمان در سطح شهر تهران از زمان آغاز اجرای این طرح گفت: 3 درصد از افراد جمع آوری شده یا مستمری بگیر کمیته امداد بودند و یا در شرایطی قرار داشتند که باید تحت پوشش نهادهای حمایتی قرارمی گرفته اند.

وی افزود: از این تعداد 568 نفر بی خانمان ، معلول ، معتاد و دارای بیماری های مزمن بوده ، 2018 نفر متکدی جمع آوری شده که در مددکاری اولیه 496 نفر به خانواده های شان تحویل داده شدند و سوابق آنان در سامانه آسیب های اجتماعی به ثبت رسید.

نوریان با اشاره به اینکه 1529 نفر در مراکز نگهداری موقت هزینه شده و حکم برای آنان صادر شده است ، گفت: 210 نفر از این تعداد همچنان منتظر صدور حکم هستند که برای 100 نفر اسناد و مدارک در حال تکمیل بوده و مابقی که در حدود 552 نفر هستند ، تحویل زندان شده اند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه 229 نفر از متکدیان و بی خانمان های جمع آوری شده اتباع بیگانه بوده اند ، تصریح کرد: این تعداد یا تحویل اردوگاه های نگهداری شده و یا از طریق مراجع ذی ربط از مرز عبور داده شده اند.

وی با اشاره به تحویل 212 نفر دیگر از متکدیان و بی خانمان ها به بهزیستی که عمدتا کودک عقب مانده ذهنی و جسمی بوده اند ، گفت: در مجموع 76 درصد جمعیت جمع آوری شده مرد ، 19درصد زن و 5 درصد کودک بوده اند.

نوریان با بیان اینکه از تعداد 2586 متکدی و بی خانمان جمع آوری شده 76 درصد شهرستانی و 24 درصد ساکن شهر تهران بوده اند ، گفت:60درصد از  552 نفری که تحویل زندان شده اند دارای سابقه کیفری و ارتکاب به جرایمی همچون سرقت ، موادمخدر ، کتک کاری ، تهدید و جرح با چاقو ، ایجاد مراکز فساد شرب خم ، ولگردی و رابطه نامشروع بوده اند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر اینکه طرح جمع آوری متکدیان و بی خانمانها در شهر تهران به هیچ وجه ضربتی و مقطعی نیست ، تصریح کرد:این طرح از سوی شهرداری تهران به صورت کاملا آگاهانه اجرا شده و به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

نوریان با اشاره به صرف حدود یک میلیارد تومان هزینه طی سال گذشته برای اجرای این طرح ، گفت: نگهداری متکدیان و بی خانمان های جمع آوری شده در مراکز نگهداری ویژه شهرداری تهران ماهانه 200 میلیون تومان برای شهرداری هزینه به همراه دارد.

کد خبر 2561

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز