چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
۰ نفر

کافیست ۲ خودرو با هم برخورد کنند تا افراد زیادی دور آنها جمع شوند و هرکسی به اظهارنظر و معرفی مقصر حادثه بپردازد.

امیرانی

ابوذر چهل امیرانی/ دبیر تحریریه : کافیست ۲ خودرو با هم برخورد کنند تا افراد زیادی دور آنها جمع شوند و هرکسی به اظهارنظر و معرفی مقصر حادثه بپردازد.وقتی هم که این حوادث به مرگ یک راننده یا عابر ختم شود، این نظرات کارشناسی با افسوس درهم آمیخته و «ای کاش» ‌ها در بین صحبت‌ها جاری می‌شود؛ ‌ای کاش کمی صبر می‌کرد، ‌ای کاش خلاف جهت حرکت نمی‌کرد، ‌ ای کاش از پل عابر استفاده می‌کرد و... و.

با این وجود خیلی از ما حوادث رانندگی را از خودمان دور می‌بینیم و برای زود رسیدن و به قول معروف دور زدن ترافیک، اقدام‌هایی انجام می‌دهیم که ممکن است تبعات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. نمونه‌اش حرکت خلاف جهت موتورسواران در بزرگراه شهید تندگویان برای دسترسی سریع‌تر به میدان بهمن یا بزرگراه شهید نواب است؛ معضلی که سال‌هاست با وجود فعالیت‌های ترافیکی از جمله اصلاح‌های هندسی باقی است و همه روزه شاهد برخورد خودروها با موتورسواران در این محدوده هستیم.
 این درحالی است که فاصله دوربرگردان‌ها برای قرارگیری موتورسواران در مسیر مناسب و قانونی، کمتر از ۱۰۰ متر است و در چند دقیقه می‌توان از بزرگراه شهید تندگویان به بزرگراه شهید نواب یا برعکس دسترسی پیدا کرد. در کنار این معضل، مسدود بودن میدان بهمن و تردد زیاد خودروها در این محور باعث شده تا همواره شاهد ایجاد ترافیک ‌ـ از ورودی فرهنگسرای بهمن تا میدان بهمن‌ـ باشیم؛ درست جایی که این ازدحام و شلوغی باعث می‌شود تا موتورسواران به حرکت خلاف جهت ترغیب شوند و با عبور از عرض بزرگراه جان خود و دیگران را به خطر بیندازند. مجموع این مشکلات باعث شده تا مسئولان شهری برای ساخت زیرگذر و تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید تندگویان برای دسترسی خودروها به بزرگراه شهید نواب آستین بالا بزنند.
 این اقدام نه تنها رضایت ساکنان منطقه ۱۶ به‌خصوص محله جوادیه را در پی داشته، بلکه رانندگان عبوری از مناطق مختلف شهر را خرسند کرده است.

از چندی پیش هم مقدمات لازم برای نصب پایه‌های پل غیرهمسطح و نصب علائم ترافیکی برای هشدار به راننده‌ها و هدایت آنها به مسیر مناسب شروع شده، اما منجر به ایجاد ترافیک سنگین در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید تندگویان شده است. لازم است برای رفاه شهروندان و جلوگیری از شلوغی و ترافیک، بخش‌هایی از این پل از جمله عرشه در خارج از محل پروژه ساخته و در موقعیتی مناسب در محل خود نصب شود. اقدامی که در ساخت پل غیرهمسطح تقاطع خیابان‌های حافظ و ابوسعید شاهد بودیم و عرشه پل در محل دیگری ساخته و بلافاصله در محل موردنظر نصب شد، بدون اینکه ترافیک و شلوغی را به این محدوده تحمیل کند.

کد خبر 565757

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha