عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از کمک وزیر و شورای عالی بیمه‌ها برای تحت پوشش بیمه قرار دادن بیماران کرونا خبر داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: به سمت فصل سرد می‌رویم و بیماری کوویدـ۱۹ می‌تواند با آنفلوآنزا همپوشانی داشته باشد و شدت بیماری و شیوع آن افزایشی چندین برابر داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیمارانی که دارای بیماری زمینه‌ای ریوی، قلبی و عروقی، کلیوی، فشار خون یا بیمارانی که کورتن استفاده می‌کنند باید تحت درمان قرار گیرند تا چنانچه دچار ویروس کرونا شدند فوت نکنند، افزود: باید تعداد تست‌ها و نمونه‌گیری‌ها را افزایش دهیم و هدفمند کنیم. 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند به دلیل ترس از کرونا در خانه بمانند و به وضعیت حادتری دچار شوند، بلکه باید برای درمان خود از طریق پزشک متخصص اقدام کنند.

ابراهیمی گفت: ضرورت دارد این افراد به هر طریقی پایش شوند.

نماینده مردم سلسله و دلفان با اشاره به اینکه در ستاد کرونای استان توصیه شده تعداد تست‌ها را افزایش و هدفمند انجام دهیم و افرادی را که مثبت هستند قرنطینه کنیم نه اینکه رها شوند، افزود: ضرورت دارد افراد مثبت را غربالگری کرد و پس از پایش آنها را در نقاهتگاه‌ها به مدت دو هفته از دیگران جدا و تحت درمان قرار داد. 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اعتراضات بنده در ستاد ملی مبارزه با کرونا این بود که درمان بیماران کرونایی تحت پوشش بیمه‌ها نبود و به صورت آزاد این امر انجام و فرد متحمل ۴۰ میلیون تومان هزینه درمان می‌شد، توضیح داد: خوشبختانه به کمک وزیر و شورای عالی بیمه‌ها تصویب شد که زین پس تمام دارو و درمان بیماران کرونایی و حتی اقلام یکبار مصرف مورد نیاز آنها تحت پوشش بیمه‌ها قرار گیرد.

ابراهیمی گفت: در حال حاضر مشکل آنچنانی برای درمان بیماران کرونایی نداریم و به لحاظ دارو نیز محدودیت نداریم.

وی از تلاش مجاهدانه و جهادی کادر درمان و پرستاری که با دستمزد کم به مردم خدمت می‌کنند تقدیر کرد.
 

کد خبر 564647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha