معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت کنونی بیماری کرونا در فارس گفت: با تداوم این شرایط در روزهای آینده وارد فاز بحرانی می‌شویم و لذا پیشنهاد می‌کنیم که استان کاملا تعطیل شود.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز پنج‌شنبه ۲۲ آبان در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: طی روزهای اخیر به دلیل بروز تعداد مبتلایان به کووید۱۹ تعداد تست‌ها را به بالای ۵ هزار تست در روز افزایش دادیم به ‌طوری که تا به امروز بیش از ۴۱۴ هزار تست از مردم گرفته و مورد آزمایش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ابتلای ۱۰۹ هزار و ۸۳۶ مورد مثبت به قطعیت رسیده است، افزود: به طور متوسط در روزهای اخیر هر روز بالاتر از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد شناسایی شده است که ۹۳ هزار و ۱۲۷ نفر معادل ۸۵ درصد کل مبتلایان از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

همتی ادامه داد: متاسفانه تعداد فوتی‌ها طی روزهای اخیر افزایش یافته و بالاترین ثبت مرگ و میرها با ۵۷ فوتی در ۲ روز گذشته بود و سردخانه‌های بیمارستان‌ها پر شده بود و معضلی برای دفن اجساد ایجاد شده بود که با دستور استاندار فارس حل شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از پر شدن تخت‌های بیمارستانی گفت: روزانه ۱۸۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داریم و برای پاسخگویی به نیاز، ۷۰۰ تخت از ظرفیت کنونی بیمارستان‌ها به بخش‌های کرونا اختصاص یافته است.

همتی افزود: تعداد بیماران بدحال افزایش یافته است و هم اکنون ۲۸۸ بیمار در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری و تحت درمان هستند. از طرفی تعداد مراکز سرپایی کووید۱۹ در شیراز از ۴ به ۱۴ مرکز افزایش داده شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تشریح آخرین جزئیات وضعیت شهرستان‌های استان گفت: در حال حاضر ۲۷ شهرستان در وضعیت قرمز و ویژه قرار دارند و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و هیچ شهرستانی در وضعیت سفید نداریم.

همتی توضیح داد: نسبت به هفته‌های گذشته ۲ شهرستان فارس از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز درمی‌آید.

او همچنین از انجام گشت‌ها با همکاری سایر سازمان‌های مربوطه سخن گفت و افزود: با توجه به وضعیت کنونی و با تشکیل جلسه با فرماندهان پایگاه استفاده از نیروهای جهادی در دستور کار داریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طبق پیش‌بینی‌های دقیق اگر با این وضعیت پیش رویم پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذر روزانه فوتی‌ها به ۱۰۰ یا ۱۵۰ نفر در روز برسد و تعداد مبتلایان روزانه به ۶ هزار نفر خواهد رسید.

همتی از مشکل و کمبود اکسیژن برای مراکز درمانی استان خبر داد و خواستار همکاری صنعت با تامین اکسیژن و همکاری صنعت در این زمینه شد تا ظرفیت را بالا ببرد.
 

کد خبر 564551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha