یکشنبه ۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

همشهری امارات: اکبر عبدی در تازه‌ترین کار سینمایی خود لباس سربازی به تن کرد. فیلمی با نام «نظام از راست» که به کارگردانی محمدرضا ورزی جلوی دوربین رفته است.

ورزی این فیلم را به سفارش ارتش جمهوری اسلامی و به تهیه‌کنندگی حبیب‌اله کاسه‌ساز و بر مبنای فیلمنامه‌ای از امیر رسولیان کارگردانی کرده است.

فیلمی که در واقع نخستین تجربه او در زمینه کارهای معاصر به شمار می‌رود: «زمانی که از طرف کاسه‌ساز برای ساخت این فیلم دعوت به کار شدم تعجب کردم و گفتم به من معمولا کار تاریخی سفارش می‌دهند و کمتر پیش آمده که کاری با حال و هوای معاصر پیشنهاد بشود، به همین خاطر دیدم فرصت خوبی است که کار در این ژانر را هم تجربه کنم، در واقع وقتی فیلمنامه را خواندم از ساختار آن خوشم آمد و حس کردم ویژگی‌های مثبت زیادی دارد و در حال حاضر که فیلمبرداری به پایان رسیده از ماحصل کار راضی هستم و فکر می‌کنم فیلم مخاطب‌پسند خوبی شده است.»

ورزی ادامه داد: «این کار ویژگی‌های مثبت زیادی داشت که من برای تنوع در فضای کاری خودم تصمیم گرفتم آن را به عنوان اولین فیلم خود در فضای معاصر بسازم. در واقع وقتی فیلمنامه را خواندم.»

ورزی در این فیلم که در ژانر کمدی تولید شده به روایت قصه سارقی پرداخته که بر اثر اتفاقی جایش با یک سرباز عوض می‌شود و حضور او در پادگان موقعیت‌های کمیکی را به وجود می‌آورد.

وقتی از او سئوال می‌کنیم که نگارش این فیلمنامه و تولید آن تا چه اندازه تحت تاثیر موفقیت «اخراجی‌ها» انجام شده می‌گوید: «شاید تنها نقطه مشترک این دو فیلم تهیه کننده مشترک آنها باشد وگرنه کار من هیچ ارتباطی به اخراجی‌ها ندارد. «نظام از راست» در واقع فیلمی است درباره  نظام خدمت سربازی و داستان آن در سال 1386 رخ می‌دهد و هیچ ارتباطی هم با دفاع مقدس ندارد و حتی در فلاش بک‌ها هم ما به این مسئله اشاره‌ای نداشته‌ایم.»

در تهیه این فیلم ارتش جمهوری اسلامی با حبیب‌اله کاسه‌ساز مشارکت داشته است. ورزی با ابراز رضایت از همکاری ارتش در تولید این پروژه می‌گوید: «حساسیت‌های معمول آنها در این پروژه به گونه‌ای نبود که فضای سینمایی کار را تحت تاثیر قرار دهد و آنها به لحاظ تامین امکانات و نیروی انسانی همکاری لازم را در تولید این پروژه با گروه داشتند.»

ورزی فیلمبرداری این پروژه را از اردیبهشت ماه سال جاری در تهران آغاز کرد که این مرحله از کار طی 28 روز به پایان رسید و هم اکنون نیز فیلم مراحل تدوین خود را زیر نظر امیر شاهوردی سپری می‌کند که تاکنون حدود 50 درصد را آن به پایان رسیده است. در این فیلم علاوه بر عبدی بازیگرانی چون میرطاهر مظلومی، لیلا برخورداری، فریده دریامج، حسن رضیانی و برزو تقی نژاد و نصراله رادش و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دیگر عواملی که در تولید این پروژه همکاری داشتند عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: مجتبی رحیمی، صدابردار: مهران ملکوتی، طراح گریم: شهرام خلج، مدیر برنامه‌ریزی: محسن صادقی‌نسب، دستیار اول کارگردان: مسعود عجمی، منشی صحنه: حسن زمانی و طراح صحنه و لباس: محمدرضا ورزی.

کد خبر 56462

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز