رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به نظر من آقای رئیس‌جمهور و کمیته اقتصادی دولت موافق تعطیلی تهران و مراکز استان‌ها به دلیل وضعیت خطرناک کرونا نیستند.

حسینعلی شهریاری

لاله غزالی – همشهری آنلاین: حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از طرحی دو فوریتی در مجلس برای تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران و دیگر کلانشهرهای کشور به منظور کنترل شیوع کووید-۱۹ در ایران خبر داد و به همشهری آنلاین گفت: من گفتم اگر دولت اقدام لازم را در رابطه با کنترل بیماری کرونا انجام ندهد، ممکن است ما در مجلس مجبور شویم طرح دوفریتی بدهیم و دولت را مجبور به انجام یک‌سری اقدامات کنیم.

وی با تاکید بر عنوان «ستاد دولتی کرونا» و بیان اینکه به نظر ما این ستاد ملی نیست، افزود: اگر ستاد دولتی کرونا وظایفش را انجام ندهد و توصیه‌های خبرگان و دلسوزان جامعه پزشکی را در رابطه با کنترل این بیماری انجام ندهد، چاره‌ای نمی‌ماند جز اینکه مجلس وارد شود.

شهریاری با بیان اینکه تمام مردم انتظار دارند که نمایندگان آنها در مجلس در این زمینه اقدام کنند، گفت: این نمی‌شود که ما روزانه متاسفانه بیش از ۴۰۰ نفر از هم‌وطنان عزیزمان را از دست بدهیم و تعداد زیادی از عزیزان ما عزادار شوند و ما فقط نظاره‌گر باشیم و این بی‌توجهی و سوءمدیریت ستاد دولتی کرونا را تماشا کنیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: اگر ستاد کرونا و دولت اقدامی انجام ندهند قطعا در جلسه علنی هفته بعد وارد این قضیه خواهیم شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره شایعات موجود پیرامون تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران گفت: به نظر من آقای رئیس‌جمهور و کمیته اقتصادی دولت موافق این تعطیلی نیستند. من خبر دارم که آقای استاندار و آقای دکتر زالی رئیس ستاد کرونای تهران موافق هستند. من با خیلی از عزیزان دیگر هم صحبت کرده‌ام و آنها با تعطیلی موافقند.

شهریاری این تعطیلی را منوط به در نظر گرفتن مسائل مهمی دانست و به همشهری آنلاین گفت: در تعطیلی تهران و دیگر مراکز استان‌ها قطعا دولت باید به افراد آسیب‌پذیری که ممکن است به خاطر این تعطیلی دچار مشکلاتی شوند، امکاناتی بدهد که مشکل معیشتی پیدا نکنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط بحرانی تهران و دیگر نقاط کشور در مواجهه با کرونا، آیا مقدمات این طرح آماده شده است، یا نه گفت: همانطور که می‌دانید، طرح‌های دوفوریتی ۴۸ ساعته هستند. ۳۰ نفر نماینده استان تهران به آقای دکتر قالیباف نامه نوشته‌اند و حجت‌الاسلام تقوی رئیس مجمع نمایندگان تهران چند روز قبل آن را به رئیس مجلس داده‌اند و خواستار این شده‌اند که تهران دو هفته بسته شود.  

کد خبر 563793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha