مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

حدود ۱۰ درصد درختانی که در مسیر خیابان ولیعصر تهران جایگزین درختان آسیب‌دیده شده بودند هم خشک شدند. بر اساس گزارش شهرداری تهران، این درختان دوباره واکاری شده و نگهداری آنها در حال انجام است.

آفت‌ها بلای جان چنارهای ولیعصر  - درخت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران درباره وضعیت درختان خیابان ولیعصر (عج) گفت: در مقاطع مختلف به دلایل زیست محیطی، مجاورین، نگهداری نامناسب، عملیات عمرانی، آلودگی‌هایی که در کنار درختان ایجاد شد و باد و رعد و برق، تعدادی از درختان چنار مسیر خیابان ولیعصر خشک شدند.

او افزود: در یک مقطعی، سازمان فضای سبز شهرداری تهران درختان چند ساله‌ای را با شرایط خاص در مسیر خیابان ولیعصر کاشت و سعی کرد شرایط نگهداری آنها را نیز منطبق کند و همین مساله باعث شد که جریان آبی که همیشه در نهرها ادامه داشت و باعث جلوه بصری خوبی شده بود، به منظور تثبیت و جا افتادن ریشه‌های این درختان در عمق خاک و جلوگیری از شل شدن پایه درختان تازه کاشته شده، قطع شود.

فرهادی با بیان اینکه بیشتر درختانی که آسیب دیدند به دلیل رعایت نشدن شرایط نگهداری و عملیات عمرانی بوده که در آن الزام به جابجایی درختان وجود داشته است، ادامه داد: در حدود پنج سال گذشته مساله نگهداری و حفظ این درختان مورد توجه قرار گرفته و درختان جدیدی کاشته شدند ولی هنوز جای خود را پیدا نکرده‌اند. در ادامه مسیر حدود ۱۰ درصد درختانی که کاشته شده بودند مجددا خشک شدند. این درختان نیز دوباره واکاری شدند و نگهداری آنها در حال انجام است.

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری این است که این محور را با درختان چنار و با همان شکل و شمایل گذشته نگه دارد، توضیح داد: این مساله دغدغه جدی همه مدیران بویژه در این دوره از مدیریت شهری بوده است. به عنوان مصداق، در سه سال گذشته و در حوالی نوروز، یکی از فعالیت‌های بزرگی که شهرداری تهران انجام داد این بود که تمام درختانی که جایشان خالی بود را از درختان چند ساله واکاری کرد.

او اضافه کرد: اخیرا درختانی که خشک شدند و ترس این می‌رود که بر اثر باد و طوفان سقوط کنند و آسیب به دیگران بزنند را بر اساس مصوبه‌ای که نمایندگانی از شورای شهر، منطقه و سازمان فضای سبز مصوب می‌کنند، جمع‌آوری می‌کنیم.

فرهادی در پایان با تاکید بر اینکه باید از فضای سبز تهران خوب مراقبت شود چون در این شرایط آب و هوایی و آلودگی  که در حال تهدید همه شهروندان است فضای سبز می‌تواند در کیفیت بخشیدن به زندگی مردم بسیار موثر باشد، گفت: مدیران قاعدتا باید تدابیری برای نگهداشت فضای سبز داشته باشند ولی هیچ اقدامی در سطح شهر بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست و مردم باید به این اعتقاد برسند که از بین بردن یک درخت به هر روشی، حتی شاید سنگین‌تر از از بین بردن یک انسان باشد و این جزو اعتقادات مذهبی ما نیز هست.

کد خبر 563743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha