کتاب «قلب ایرانی» - عشق من، کشور شعر و سخن - به زبان ژاپنی نوشته خانم پروفسور امیکو اوکادا، ایران‌شناس شهیر ژاپنی از سوی انتشارات جین بون شوکان برای نوبت دوم به چاپ رسید.

پروفسور اوکادا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، پروفسور اوکادا با دعوت و هماهنگی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن به منظور سخنرانی، ملاقات با برخی شخصیت‌های ایرانی و همچنین حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال ۱۳۹۶ به تهران سفر کرد و پس از بازگشت به کشورش، دریافت‌ها و خاطرات خود از این سفر و دوره‌های مختلف حضور در ایران از جمله دوران دانشجویی را در قالب این کتاب به رشته تحریر درآورد.

پروفسور اوکادا که دانش‌آموخته دانشگاه تهران است، بیش از ۵۰ سال عمر خود را در ایران و ژاپن در مطالعات ایران‌شناسی به کار گرفته، ده‌ها کتاب و مقاله با عناوین مختلف به چاپ رسانده و شاگردانی را در این زمینه و همچنین زبان و ادبیات فارسی تربیت کرده است. رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن نوروز سال ۹۷ با حضور تعداد زیادی از ایرانیان و علاقه‌مندان ژاپنی ضمن ساختن نماهنگی از وی و اهدا لوح تقدیر از این شخصیت برجسته ایران‌شناس تجلیل کرد.

اخیرا هم سمینار مجازی رایزنی فرهنگی با عنوان شعر و ادبیات فارسی از نگاه ایران‌شناس برجسته ژاپنی با سخنان و ارائه پروفسور اوکادا برگزار شد. وی سال ۹۸ تعداد زیادی از کتب حوزه مطالعات ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و زبان فارسی کتابخانه شخصی خود را به رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن اهدا کرد. انتشارات جین بون شوکان کتاب «قلب ایرانی» را منتشر کرده و با قیمت ۲۵۰۰ ین در بازار کتاب ژاپن در دسترس علاقه‌مندان و محققان قرار داده است.

کد خبر 563672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha