یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

استاندار گلستان از پایان آتش‌سوزی در ارتفاعات جنگل توسکستان گرگان خبر داد و گفت:  بارش باران موجب اطفای کامل آتش‌سوزی در این جنگل شد.

آتش‌سوزی - جنگل توسکستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هادی حق‌شناس استاندار گلستان امروز در حاشیه بازدید از منطقه توسکستان اظهار کرد: مهار حریق پیش از بارندگی انجام شد و بارش باران موجب اطفای کامل آتش‌سوزی شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه زمان اطفاء حریق طول کشید، گفت: بالگردهای سپاه و هلال‌احمر نقش مؤثری در آب‌پاشی و جابجایی نیرو و وسایل داشتند.

استاندار گلستان بیان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از جنگل‌های هیرکانی و پارک ملی گلستان در استان ما قرار دارد، باید بالگردی به طور دائم برای آب‌پاشی آتش‌سوزی جنگل‌ها در استان حاضر باشد. ایجاد مقر فرماندهی مدیریت بحران هم از اهمیت بالایی برخوردار است و به تسریع در اجرای عملیات مهار آتش کمک می‌کند.

حق‌شناس گفت: پس از پایان بارندگی، تیم‌هایی جهش پایش در منطقه حضور خواهند یافت تا بقایای احتمالی آتش را خاموش کنند و عملیات اطفا کاملا پایان یابد.

آتش‌سوزی در ارتفاعات جنگل توسکستان استان گلستان از عصر یکشنبه هفته گذشته آغاز شده بود که امروز سرانجام پس از یک هفته با کمک باران مهار شد.

کد خبر 563531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha