مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان اینکه تلاش برای اطفای آتش در توسکستان ادامه دارد، اظهار امیدواری کرد امروز حریق به‌طور کامل مهار شود.

اطفاي حريق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ابوطالب قزلسفلو اظهارکرد: آتشی که از شامگاه یکشنبه در ارتفاعات جنگلی توسکستان آغاز شده بود، عصر روز گذشته (دوشنبه) با تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، نیروهای مردمی و امدادی مهار شد. هم‌اکنون آتش در سه جبهه مهار شده، اما در جبهه شمال غربی با وزش باد که صبح اتفاق افتاد، دوباره آتش شعله ور شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: دیشب حدود ۷۰ نیروی عملیاتی در منطقه دچار حریق بوده و امروز نیروهای تازه نفس با بالگرد اضافه شدند تا از این افراد پشتیبانی کنند. برای کمک به اطفا به شهرستان‌های استان فراخوان داده شده و نیروهای مردمی و بسیجی هم پای کار آمده‌اند.

قزلسفلو گفت: بالگرد وزارت دفاع که دیروز دچار نقص فنی شده بود، صبح پرواز شناسایی را انجام داده و روی سد نومل مستقر است تا با بهتر شدن شرایط دید از نظر مه پرواز کند. پوشش منطقه درختچه‌ای و منزول است و برای مهار آتش چاره‌ای جز زدن آتش‌بر نبود. علاوه بر زدن آتش‌بر، نیروها هم به تجهیزاتی چون دمنده، فلکس‌بک و آتش‌کوب مجهزند تا اطفای کامل انجام شود.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، تا روز گذشته ۱۰ هکتار از منطقه توسکستان درگیر آتش بود و امروز وسعت نهایی برآورد و اعلام می‌شود. انتظار می‌رود حریق امروز به طور کامل مهار شود.

کد خبر 562166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha