زیر پل‌های حافظ و کالج در محدوده مرکزی شهر تهران که دیگر به پارکینگ خودروها تبدیل شده و هیچ استفاده مناسب دیگری به نفع شهروندان و ارتقای سیما و منظر شهری از آنها صورت نمی‌گیرد، به زودی ساماندهی می‌شود.

زير پل حافظ

احسان یلوه شهردار ناحیه یک منطقه ۶ شهرداری تهران در گفتگو با همشهری آنلاین درباره ساماندهی فضای زیر پل‌های حافظ و کالج در محدوده مرکزی پایتخت، گفت: فضای زیر این پل‌ها به محل پارک خودروها تبدیل شده و استفاده نامناسب از زیر پل‌های حافظ و کالج، آنها را به فضاهایی بدون کیفیت تبدیل کرده است. این درحالیست که از منظر معماری و شهرسازی می‌توان با اجرای طرح‌هایی و در نظر گرفتن کاربری‌هایی، فضای زیر پل‌ها را ساماندهی کرد.

وی افزود: با هماهنگی اداره زیباسازی، بازدید کارشناسی از زیر پل‌های حافظ و کالج انجام شده و مقرر شده است پس از تدوین پیوست‌های ترافیکی و اجتماعی، طرح‌هایی با محوریت ایجاد فضاهای فرهنگی، فضای سبز و زیباسازی منظر زیر پل‌ها تهیه و پس از تصویب و تایید شهردار منطقه ۶ تهران اجرا شود.

پل کالج نام رایج پلی است که بر روی چهار راهی در تقاطع خیابان انقلاب و خیابان حافظ در تهران قرار دارد.

یلوه همچنین درباره مصوبه کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران برای ساماندهی چند میدان مهم تهران از جمله میدان فردوسی با محوریت اجرای برنامه تی‌اودی، اظهار کرد: برای اینکه میدان‌هایی مانند میدان فردوسی با رویکرد انسان‌محور و پیاده‌راه محور ساماندهی شوند، نیازمند تهیه طرحی با همکاری مشترک سازمان زیباسازی و معاونت حمل و نقل و ترافیک است. پس از تهیه این طرح، در صورتی که اجرای آن به منطقه و ناحیه شهرداری واگذار شود، اقدام لازم صورت می‌گیرد؛ اما در حال حاضر چنین طرحی به ناحیه یک منطقه ۶ تهران ابلاغ نشده است.

کد خبر 563432

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha