عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران رفتارها و عملکردهای نامناسب را عامل اوج گرفتن کرونا دانست و برای عبور از این بحذان راهکارهایی ارئه داد. 

کرونا در قزوین - بیمارستان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حسین قناعتی دبیر اتاق فکر کرونای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: رکوردزنی در تعداد مبتلایان یا مرگ‌ومیر ناشی از کرونا نشان می‌دهد که ما پروتکل‌های بهداشتی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات، برگزار نکردن مراسم‌ها به خصوص در فضای سربسته را چندان جدی نگرفتیم و در نتیجه شاهد ابتلا و از دست دادن عزیزان خود هستیم.

وی توضیح داد: هرچند هشدارهای کافی در این زمینه داده شده است اما برخی همچنان به آن بی‌توجه هستند و بی‌محابا در جامعه حضور می‌یابند و توجه جدی به پروتکل‌های بهداشتی نمی‌کنند.

رئیس بخش رادیولوژی بیمارستان امام خمینی(ره) افزود: با ادامه سهل‌انگاری‌ها این بیماری به یک فاجعه جدی تبدیل می‌شود و باید از سهل‌انگاری درباره ویروس کرونا به شدت خودداری کنیم. هرگاه توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفتیم و عمل کردیم شاهد کاهش مبتلایان، بستری و مرگ‌ومیر بودیم.

به گفته استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، این بیماری حداقل تا یک سال دیگر با ماست و در حال حاضر بهترین کار پیشگیری از بیماری است و دست‌اندرکاران باید بر این موضوع متمرکز شوند.

وی گفت: در این شرایط باید از همه توان و ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم تا این بیماری کنترل و مهار شود.

کلینیک‌های مجازی راه‌اندازی شود 

قناعتی راه‌اندازی کلینیک‌های مجازی برای ارائه مشاوره و درمان بیماران کرونایی را ضروری دانست و گفت: این اقدام هم سبب ارائه خدمات بهتر به مردم می‌شود و هم از حضور آنان در بیمارستان‌ها جلوگیری می‌کند. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: مردم در این شرایط از منازل می‌توانند با این کلینیک‌ها تماس داشته باشند و خدمات مورد نیاز را دریافت کنند و در صورت نیاز به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی افزود: راهکارهای لازم برای اجرایی شدن این موضوع باید اتخاذ شود تا در آینده نزدیک شاهد تحقق این موضوع باشیم.

عوارض روانی کرونا باید جدی گرفته شود 

دبیر اتاق فکر کرونای کمیسیون بهداشت مجلس گفت: عوارض روانی کرونا در جامعه باید جدی گرفته شود، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا در کنار سیاست‌گذاری برای پیشگیری و درمان این بیماری باید به دنبال کاهش عوارض روحی و روانی ناشی آن باشد. اگر این موضوع جدی گرفته نشود، می‌تواند مشکلات بسیاری برای مردم به بار آورد.

قناعتی افزود: با بهره‌گیری از توان و ظرفیت علمی صاحب‌نظران می‌توان راهکارهای لازم را برای کاهش عوارض روحی و روانی اتخاذ کرد و در اختیار هموطنان قرار داد.

وی گفت: سرعت عمل برای مقابله با کرونا کم است و برخی برنامه‌ها روی کاغذ می‌ماند و اجرایی نمی‌شود، مسئولان باید از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در زمان مقتضی و در اسرع وقت استفاده کنند تا شاهد کنترل مهار این بیماری در کشور باشیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیح داد: در این مسیر می‌توان از تجربیات کشورهای موفق بهره جست تا علاوه بر پیشگیری شاهد کنترل این بیماری در جامعه باشیم.
 

کد خبر 563430

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
    1 1
    بایدن اومد حال همه چیز درست می شه