سخنگوی وزارت بهداشت ضمن هشدار درباره غذا خوردن در رستوران در شرایط کرونا، به بیان توصیه‌هایی در این زمینه پرداخت.

كرونا - رستوران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در ایام همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در کشور لزوم رعایت نکات بهداشتی در رستوران‌ها و مراکز طبخ غذا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین توصیه ما به مردم این است که به طور کلی سعی کنند به رستوران نروند و از مراکزی که طبخ غذای بیرون‌بر دارد سفارش غذا دهند.

وی افزود: در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای اکیدا از رفتن به رستوران‌ها خودداری کنند. از حضور در رستوران‌هایی که بیش از ظرفیت ۵۰ درصدی خود استفاده می‌کنند و یا سیستم تهویه نامناسب دارند اجتناب کنید.

لاری ادامه داد: از میزهای غذاخوری که پوشش یکبارمصرف دارند، استفاده کنید. همچنین شست‌وشو و ضدعفونی کردن دست‌ها را قبل و بعد از صرف غذا فراموش نکنید. برای سفارش نوشیدنی کنار غذا حتما نوشیدنی‌های بسته‌بندی شده سفارش دهید و از نی‌های یکبارمصرف بسته‌بندی شده و یا لیوان یکبارمصرف استفاده کنید.

وی افزود: نمک، فلفل و سماق باید در بسته‌های یک‌نفره سرو شود و از نمکدان و نظایر آن به هیچ عنوان استفاده نکنید. در صورت تمایل صرفا سالاد و سبزیجات دارای بسته‌بندی یکبارمصرف دارای مجوز سفارش دهید و همچنین از پرداخت وجه نقد به طور جد خودداری و از دستگاه کارتخوان استفاده کنید.

کد خبر 562890

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha