شنبه ۸ تیر ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پوشش شبکه بهداشتی برای شهروندان تهرانی کم تر از 20 درصد است.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: به دلیل تراکم شدید جمعیت در تهران یکی از فقیر ترین شهرها در تامین شبکه بهداشتی است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران دکتر عباس استاد تقی زاده، مدیر کل سلامت شهرداری تهران افزود: متاسفانه در تهران خدمات بهداشتی و سلامت درست توزیع نشده است که این مساله نیازمند توجه بیشتری در برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و مراقبت‌های بهداشتی است.

وی با تاکید بر عدالت اجتماعی در سلامت افزود: در تهران کم تر از 20 درصد خدمات بهداشتی ارائه می‌شود و مسائلی همچون استاندارد در ساخت و ساز مسکن، تغذیه در کلان شهرها، توسعه ورزش، کاهش معضل ترافیک از موارد تاثیر گذار در سلامت شهری و اجتماعی افراد است.

مدیر کل سلامت اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به نقش 51 درصدی عوامل اجتماعی در سلامت افراد و جامعه خاطر نشان کرد: با وجود عواملی مانند مانند آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی ارائه بهترین خدمات اجتماعی فقط 25 درصد سلامت شهروندان را تامین می‌کند.

تقی زاده افزود: برای ارتقا و حفظ سلامت جامعه باید سلامت را از مراقبت فردی به مراقبت جامعه و مشارکت‌های اجتماعی و هم چنین از درمان به سوی پیشگیری سوق دهیم.

وی از اجرای طرح دوستدار کودک در 5 محله شهر تهران خبر داد و گفت: به منظور آماده‌سازی محیط‌های شهر برای رشد و تربیت و اجرای شاخصه های حفظ سلامت کودکان و نوجوانان در آینده نزدیک در پنج محله تهران طرح دوستدار کودک اجرا می‌شود.

کد خبر 56309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز