شهرداری، نهادی غیردولتی است که بیشترین درآمدهای خود را از مردم و عوارضی که از آنان دریافت می‌کند، به دست می‌آورد.

ابوذر چهل اميراني

در حقیقت هزینه هرکاری را که در حوزه‌های مختلف عمرانی، خدمات شهری، ترافیکی و شهرسازی در مناطق انجام می‌شود مردم می‌پردازند. بنابراین شهروندان باید در نگهداری از امکانات شهری توجه کافی داشته باشند تا این هزینه‌ها اتلاف نشود.

از سوی دیگر باید بدانیم اگر عوارض شهری خود را به موقع نپردازیم، این نهاد نمی‌تواند خدمات مطلوبی به ما بدهد. تثبیت واحدهای تجاری هم از اقدام‌هایی است که بخشی از هزینه‌های جاری مناطق را تأمین می‌کند و کاسبان با این اقدام می‌توانند ضمن مشارکت در آبادانی محله‌ها، نقش قابل توجهی در ساماندهی واحدهای تجاری ایفا کنند.

در برخی از محله‌های جنوب شهر و معابری که واحدهای تجاری مختلفی در آنها شکل گرفته است، هنوز هم برخی از افراد نسبت به خرید و تثبیت واحدهای تجاری خود اقدام مؤثری انجام نداده و مسئولان را دچار مشکل کرده‌اند. خیابان‌هایی از جمله مدائن و محله باغ آذری در منطقه ۱۶، امامزاده حسن(ع) در منطقه ۱۷، یافت‌آباد در منطقه ۱۸ و نور و پوریای ولی در منطقه ۱۹ به محل عرضه اجناس مختلف تبدیل شده‌اند و عده زیادی از شهروندان در این معابر منازل مسکونی خود را به انبار، مغازه یا کارگاه تبدیل کرده‌اند. انجام چنین‌کاری ضمن ایجاد مشکل برای مردم، باعث شده مسئولان شهری هم نتوانند خدمات مطلوبی به شهروندان در این محل‌ها ارائه دهند.

از آنجا که مسئولان شهری با آگاهی از توان مالی ساکنان جنوب شهر، درخواست کاهش هزینه‌های تثبیت واحدهای تجاری را به اعضای شورای‌شهر می‌دهند و با تقسیط عوارض و ارائه تسهیلات ویژه به شهروندان سعی در رفع این مشکلات دارند، بهتر است مالکان نیز با آنها همکاری بهتر و بیشتری درخصوص تثبیت واحدهای تجاری داشته باشند. با این اقدام راسته‌های تجاری جنوب شهر ساماندهی و سبب می‌شود واحدهای شغلی و نوع فعالیت آنها شناسایی شود و مسئولان بدانند هر بخش از مناطق برای ارائه خدمات بهتر به خریداران نیازمند چه امکاناتی است.  

کد خبر 561854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار زیر پوست شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha