استاندار تهران با اشاره به پیشنهاد ۲ هفته‌ای شهر تهران به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا از تشکیل جلسه‌ای با حضور وزرای کشور و بهداشت برای بررسی این موضوع خبر داد.

كرونا در ايران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران پس از پایان برگزاری سومین جلسه شورای اداری استان تهران گفت:‌ هر پیشنهادی نقطه قوت و ضعف دارد و باید این پیشنهادها به صورت جامع بررسی شود که فردا (دوشنبه) در جلسه مهمی که با حضور ۷ استاندار و ۷ روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی که با حضور وزیر کشور و وزیر بهداشت و درمان برگزار خواهد همه پیشنهادهای ارائه‌شده بررسی خواهد شد.

وی افزود: دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان دولت در شهر تهران و الزام استفاده ماسک از سوی شهروندان از اقدامات پیشگیرانه برای قطع ویروس کروناست اما در این شرایط نیازمند اقدامات پیشگیرانه بیشتری هستیم.

استاندار تهران توضیح داد: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کردیم که در فصل سرما شیوع این ویروس جهش پیدا می‌کند تصمیم گرفتیم دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان دولت را در شهر تهران اجرایی کنیم.

محسنی بندپی گفت: با اقدامات انجام‌شده فاصله‌گذاری اجتماعی از ۳۲ درصد به ۶۸ درصد افزایش یافته اما نیازمند محدودیت بیشتر هستیم که در جلسه فردا بررسی خواهد شد.

استاندار تهران یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۸ صبح دیروز و امروز ۴۳۴ نفر در سراسر کشور و ۷۹ نفر در استان تهران به دلیل ویروس کرونا جان باختند و به همین منظور باید اقدامات پیشگیرانه‌ای در سراسر کشور و کلانشهر تهران صورت بگیرد.

به گفته وی، تمامی دستگاه‌های اجرایی تا آخر آبان باید تمامی استعلامات و مکاتبات خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند و در این مدت بسیاری از اقدامات دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیکی شده و تردد مردم در ادارات کاهش یافته است.

سومین جلسه شورای اداری استان تهران امروز (یکشنبه) در محل استانداری تهران و به ریاست انوشیروان محسنی بندپی برگزار شد.

همشهری‌آنلاین را در توییتر و اینستاگرام هم دنبال کنید.

کد خبر 561756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فتاح IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 2
    اگر هم کرونا نبود، در این استان بزرگ چند ده میلیونی با این تمرکز جمعیتی و آلودگی ، این تعداد فوتی وجود داشت لذا با تعطیلی بیشتر این اقتصاد ضعیف رو هم نابود نکنید ... راه جل غلبه بر امراض امثال کرونا جای دیگری هست که اگر دوستان نشریه انتشار بدهند در روزهای آتی در چند نوبت ذکر میگردد
  • کارمند IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 0
    خیلی از ادارات دروکاری را صحیح اجرا نمیکنند
  • US ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    3 1
    حالا ببینیند کی گفتیم. تعطیلی و محدودیت فایده ای نداره. شاید اثر کوتاه مدت داشته باشه. اما اثر بلندمدت نداره.