دوشنبه ۳ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

در چند روز گذشته قصابی‌ها و فروشگاه‌ها برچسب قیمت‌ گوشت را زیاد دست کاری نکردند و مصرف‌کنندگان به این موضوع که قیمت گوشت دنباله رو قیمت چای و قند نمی‌شود، بیشتر امیدوار شدند.

این امیدواری در حالی بیشتر شد که  مطابق گزارش هفتگی قیمت خرد فروشی بانک مرکزی، در هفته گذشته قیمت گوشت قرمز و گوشت مرغ بر خلاف رشد 31درصدی قیمت قند، فقط حدود ۰.۱ تا ۰.۲ درصد گران‌تر شده بود.

اکنون شهروندان با احتساب این واقعیت که فعلا قیمت مرغ یک پا دارد و قصد گرانی ندارد به انبار آن در فریزر‌ها نپرداخته‌اند.

این در حالی است که متاسفانه این خودداری درباره برنج، چای و قند و شکر صدق نکرد و برخی شهروندان با هجوم به فروشگاه‌ها برای خرید این اقلام، موجبات گرانی بیشتر آنها را فراهم کردند.

موضوع دیگری که در مورد بازار گوشت قابل طرح است شامل گرم تر شدن هوا و احتمال فساد محصولات پروتئینی است.

از آنجا که گوشت مرغ محیط بسیار مساعدی برای رشد باکتری‌هاست، نگهداری صحیح از آن برای حفظ سلامتی خریداران و اعضای خانواده بسیار مهم و ضروری ارزیابی می‌شود. 

بنابراین توصیه می‌شود گوشت‌مرغ تازه را خوب بشویید و سپس چنانچه قصد دارید آن را همان روز یا حداکثر ۲ روز بعد طبخ کنید، بلافاصله آن‌را در یخچال قرار دهید. برای ذوب کردن مرغی که در فریزر بوده، هرگز آن را در دمای معمولی اتاق نگذارید.

بهترین راه برای ذوب کردن یخ گوشت مرغ این است که از شب قبل آن را  از فریزر به  یخچال منتقل کنید. علاوه بر این دمای مخصوص ذوب یخ مایکروویو‌ها نیز برای حفظ سلامت گوشت مرغ بسیار ایده‌آل  است.

در مورد تخم مرغ نیز بهترین راه برای پیشگیری از بیماری‌هایی مانند حصبه بهتر است آنها را پیش از مصرف خوب بشویید. شستن دست‌ها نیز پس از شکستن تخم‌مرغ‌ها عامل پیشگیرانه‌ای قلمداد می‌شود.

آب پز کردن تخم‌مرغ‌ها ایمن‌ترین شیوه برای دور ماندن از خطرات بیماری‌های ناشی از مصرف آن است. برای انتخاب تخم مرغ سالم نیز جدای از دقت در سلامت ظاهری و نبود ترک‌خوردگی روی آن، باید به این نکته توجه کرد که تخم‌مرغ سالم دارای پوستی زبر است.

در حالی که تخم‌مرغ‌های فاسد، سطحی نرم دارند و هنگام تکان دادن، محتویاتش معلق بوده و به همین دلیل صدا می‌دهند.

کد خبر 55910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز