چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

ظاهرا داستان شیر وماست و پنیر یارانه‌ای کماکان ادامه دارد و حساب و کتاب کارخانه دارها ودولت همچنان به هیچ عنوان با هم مطابقت نمی‌کند.

آن طور که تولید‌کنندگان فرآورده‌های لبنی می‌گویند قیمت‌های مصوب دولت برای اقلام یارانه‌ای هیچ سنخیتی با هزینه‌های تولید ندارد، بنابر این 80 درصد تولیدات این کارخانه‌ها فقط زیان عاید صاحبانشان می‌کنند و سود 20درصد دیگر هم قادر به پوشش دادن هزینه‌ها نیست.

در مقابل وزارتخانه‌های بازرگانی و جهاد کشاورزی بر قیمت‌های مصوب اصرار دارند و معتقدند با همین قیمت ها سود کافی عاید تولید‌کنندگان می‌شود و نیازی به تجدیدنظر در قیمت گذاری نیست.به هر حال در شرایطی که اختلاف نظر 2طرف به اوج رسیده و  رایزنی برای رسیدن به یک راه حل بینابین ادامه دارد چشم گروهی از هموطنان عزیز با دیدن فهرستی جدید پشت شیشه بعضی از خرده فروشی‌ها روشن شد.

این طومار بلند بالا حکایت از آن داشت که تعدادی از تولید‌کنندگان تصمیم گرفته‌اند با انتشار این فهرست، قیمت جدید محصولات خود را اعلام کنند و البته در جمع این تولید‌کنندگان نام چند کارخانه فرآورده لبنی هم به چشم می‌خورد. امیر احسان ظفری، مدیرعامل اتحادیه تعاونی لبنی در مورد این اتفاق جدید به همشهری می‌گوید:هیچ گونه افزایشی در قیمت فرآورده‌های لبنی اتفاق نیفتاده است.

به گفته ظفری دولت کماکان با منطقی شدن قیمت فرآورده‌های لبنی مخالفت می‌کند،  بنابراین قیمت 80 درصد محصولات این گروه ثابت باقی مانده است.او می‌افزاید:قیمت مابقی محصولات هم که در قالب تولیدات فانتزی جای می‌گیرند هنوز افزایش نیافته و قیمت‌های سال گذشته است.اما گله مدیر عامل اتحادیه تعاونی لبنی از اظهارات وزیر جهاد کشاورزی است که به گفته او برپایه هیچ مدرکی استوار نیست.ظفری می‌گوید: اظهارات وزیر جهاد مبنی بر اینکه تولید کننده‌ها شیرخام را ارزانتر از قیمت شیر یارانه‌ای می‌خرند به هیچ وجه صحت ندارد و ما آماده‌ ایم مستندات خود را در این خصوص ارائه کنیم.

کد خبر 53376

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز